17 czerwca 2009 o godzinie 19., w salonie firmowym Deni Cler Milano (przy ul. Kopernika w Warszawie) zaprezentowano nową kolekcję jesień-zima 2009/2010 - Fiorente (po włosku kwitnący, dobrze prosperujący).
Pokaz odbył się w idealnie dobranym miejscu, adekwatnym do pozycji marki odzieżowej, nawet ekskluzywnej. Połączenie kameralnej atmosfery salonu z wyjątkową publicznością, wśród której można było wypatrzeć najbardziej znane gwiazdy i celebrytów polskiego szołbiznesu, robiło wrażenie. Na prezentacji kolekcji można było podziwiać także znaną modelkę Agnieszkę Martynę, słynącą z niezwykle płynnego poruszania się na wybiegach. Dzięki niej wiele pań mogło zdać sobie sprawę, że moda, klasa, uroda, kobiecość i styl nie są wcale zależne od wieku.
Najnowsza kolekcja Deni Cler to "akt tworzenia współczesnej sztuki użytkowej". Projektanci chcieli pokazać ją w taki sposób by design, linia, kolor i stylistyka dawała początek nowej modzie, by klientki Deni Cler Milano zobaczyły nowy "glamour".
Delikatny początek kolekcji to kolory, tkaniny, detale szlachetne, a modele lekkie i świeże. Pojawia się dominująca forma inspirowana elementami japońskimi - rękawami czy pasem. Jednolite desenie łączy się z kolorowym kwiatowym drukiem przypominającym nieco właśnie japoński drzeworyt. W ramy srebrzystej szarości i szklistego beżu wmontowano nieco bardziej nasycone fiolety, róże i amaranty. Całość jest uszyta z subtelnych tkanin, ostudzonych dodatkiem jedwabiu. Użyto tu delikatnych i szlachetnych wełen.
Rozwinięcie kolekcji to stylistyka eleganckiego sportu, modele w praktycznych, skróconych długościach odważnie łączące soczysty fiolet, amarant, fuksję i zieleń z lekką szarością i czernią. Projektanci wyraźnie poszukiwali odważniejszych form, odmiennych zapięć. Są też ciepłe brązy, subtelne karmele i beże okraszone płatkami pomarańczowej miedzi.
Ostatnim akordem jest kolekcja wieczorowa z dominującym, supermodnym kolorem pavone czyli niebieskim, z naleciałością granatu i szlachetnej czerni. Mocna, niebieska barwa daje całości elektryczny impuls.
Duch kolekcji to zaprzeczenie klasycznej konwencji konstruktorskiej. Asymetria, nowe linie cięć, żakiety odcinane w talii z nową formą przodów, plisowania czy przypominające tapety żakardowe wstawki oraz kontrastowe podszewki.
Linia płaszczy nie jest przesadnie obszerna, konstrukcja czytelna, często podkreślona detalami z futra, skóry czy oddzielnego golfu. Pojawia się sporo okryć lekkich, krótkich, w formie kardiganu, bez podszewek i z tkanin technicznych. Sukienki to niekwestionowany król sezonu, wymodelowane są wyraźnymi, strzelistymi zakładkami i szczypankami, przystrojone eleganckimi dodatkami z piór albo taśm pasmanteryjnych.
W tym sezonie Deni Cler Milano wysoko postawiła poprzeczkę jeśli chodzi o tkaniny - użyto szlachetnych mieszanek z kaszmirem, angorą, jedwabiem i mohairem. Wełny kostiumowe pokryte są najczęściej drobnymi deseniami, flanele są subtelne, szyfony oraz nowe popeliny bluzkowe zaskakują niezwykłą delikatnością. Bardzo trendy są obecnie przędze fantazyjne, boucle czy długowłose lodeny. Tkaniny wieczorowe mają nowe, połyskliwe sploty, a żakardy - piękną, niebieską poświatę. Jesienno-zimowa kolekcja jest odkrywcza, zainspirowana nową linią, konstrukcją, detalem i najważniejsze - kolorem.
Próżno szukać w niej echa poprzedniego, monochromatycznego sezonu. W tej kolekcji odnajduje się optymizm i śmiałość jako antidotum na obecny, kryzysowy czas. Kolekcja będzie dostępna w sklepach od połowy lipca tego roku - mówi Iwona Kossmann - prezes Deni Cler Group S.A.
Deni Cler Milano to ekskluzywna włoska marka odzieżowa, której oferta skierowana jest do wymagających kobiet, doceniających połączenie klasycznej elegancji i najnowszych trendów. Co roku we współpracy z włoskimi projektantami powstają dwie autorskie kolekcje. Ważnym elementem każdej z nich są wyszukane tkaniny i najwyższej jakości materiały. Każdą z linii wzbogacają efektowne dodatki galanteryjne: buty, paski, torebki, a także biżuteria. Marka Deni Cler Milano to dbałość o szczegóły, formę i wykończenie.
Historia marki rozpoczęła się w 1972 r. we Włoszech, zaś pierwszy salon w Polsce został otwarty w 1991 r. Obecnie Deni Cler posiada 33 salony firmowe w prestiżowych miejscach największych miast w Polsce.
Przygotowanie pokazu kolekcji:
Dyrektor Artystyczny Deni Cler Group S.A. - Monika Jaruzelska, Współpraca stylizacyjna – Joanna Samborska, Make-up - Gonia Wielocha, Stylizacja fryzur - Jarosław Korniluk, Choreografia i muzyka - Jarosław Szado, Światło i dźwięk - Robert Serek.
Goście, którzy przybyli na pokaz: Ilona Felicjańska, Mariola Bojarska Ferenc, Natalia Jaroszewska, Tomasz Kammel i Katarzyna Niezgoda, Kayah, Jolanta Kwaśniewska, Anna Maria Jopek, Monika Richardson i Janja Lesar, Beata Tadla, Małgorzata Teodorska.
Partnerzy pokazu: Mercedes-Benz Warszawa, G.H.MUMM, W.KRUK
Patroni medialni: Flashfashion, Chilli Zet
Źródło: materiały prasowe Deni Cler Milano