Piątek minął pod znakiem pokazów mody i porad stylistów. Swoje kolekcje i propozycje zaprezentowały takie firmy jak Dom Mody Skórska, Digel, Jacqueline Riu, Monnari, Intermoda, Olimpia, Andy Fashion, Sephora, Tru Trusardi, Marc Cain oraz Van Graff. Laureaci konkursu wiedzy o Manufakturze mieli okazję dokonać zakupów na koszt Centrum pod okiem doświadczonego stylisty. Wieczorem wystąpiła jedna z gwiazd tegorocznego Fashion Weekend – Eva Minge ze swoją pełną elegancji i kobiecości kolekcją. Długie, jednobarwne – w różnych odcieniach szarości, czarni, bieli i fioletu - suknie ożywały dzięki migoczącym zdobieniom i dodatkom. Artystka włożyła wiele sił w przygotowanie tego wydarzenia. – Pokaz w łódzkiej Manufakturze miał dla mnie szczególne znaczenie – powiedziała po występie. – To miejsce, tak jak moje ubrania, łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Moje stroje powstają na bazie starych zasad ręcznego krawiectwa z zastosowaniem najnowszych technologii. Podobnie jest z Manufakturą, która ożywiła historyczne budynki i stworzyła centrum godne XXI wieku.
W sobotę świat mody spotkał się z muzyką i młodzieńczą wizją. Goście Manufaktury zobaczyli pokazy m.in. firm: Douglas, C&A, Jackpot, Tatuum, Cottonfield, Stefanel, Avon, Nivena, Tchibo, Troll, Cocomore, Big Star, Pretty Girl, Madness, Deep, KappAhl, Kastor, Westman, Ochnik, Marylin, Elear, Atlantic/Mistique i Thriumph. Zobaczyliśmy także pokazy młodych projektantów z Łódzkiej ASP. Modowym clue programu był pokaz Young Polish Designer Foundation, w którym dominowały oryginalne wzory i kroje oraz nietypowe połączenia. Dzień urozmaiciły występy grupy ŁDZ Rockers oraz grupy tanecznej VOLT. Wydarzeniem dnia był recital Stanisława Soyki. Artysta zaprezentował swoje najpiękniejsze oraz najnowsze piosenki. - Podczas moich koncertów staram się przekazać słuchaczom jak najwięcej pozytywnej energii – powiedział artysta po występie. – Tak było i tym razem. Doskonale wpisała się w to atmosfera tego miejsca i sama impreza. Świat mody jest pełen niezwykłych emocji i pozytywnych wrażeń.
O 22.00 ruszyły Nocne Zakupy. Tysiące klientów przyciągnęły znaczne zniżki i wyjątkowe okazje.
Niedziela minęła pod znakiem mody, rodzinnej zabawy i konkursowych emocji. Tego dnia nie zabrakło pokazów firm. Zaprezentowali się. m.in.: Lee Cooper, Wrangler, Reporter, Sanset Suits, Karo Line. Odbyła się również prezentacja mody dziecięcej. Zobaczyliśmy kolekcje: Smyk, AMS M(ł)ody Styl oraz KappAhl. Dla dzieci zagrała Majka Jeżowska. Wieczorem swoją kolekcję przedstawił gość specjalny Fashion Weekend’u Maciej Zień. Projektant zaprezentował niezwykle kobiece suknie pełne prostoty i elegancji. - Cieszę się, że większa grupa osób mogła bezpośrednio zetknąć się z modą – powiedział artysta. Pokazy zawsze inspirują do poszukiwań w tworzeniu własnego wizerunku. Poza tym mam wielką radość z faktu, że Fashion Weekend odbył się w Łodzi. To tutaj 10 lat temu odebrałem swoją pierwsza nagrodę. Projektant zachęcił gości Manufaktury i wszystkich ludzi dobrej woli do licytacji charytatywnej.
Kulminacją wieczoru było rozstrzygnięcie najważniejszych konkursów Fashion Weekend. Poznaliśmy zwycięzców rywalizacji młodych projektantów. Konkurs na najlepszą kreację wygrała Ewelina Ulanecka. Nagrodą był staż w pracowni Macieja Zienia. Przed godziną 19.00 nastąpił długo oczekiwany moment – poznaliśmy zwycięzcę konkursu na najlepsze hasło reklamowe Manufaktury. Renault Clio Rip Curl został przyznany małżeństwu ze Zduńskiej Woli za hasło „Manufaktura – przeszyj to sam”. Zwieńczeniem pełnego wrażeń weekendu był pokaz sztucznych ogni. Był to wzruszający moment dla organizatorów imprezy, wszystkich zaangażowanych w jej przygotowanie i prowadzących – Magdaleny Michalak i Conrado Moreno.
Centrum Manufaktura:
Największe centrum kulturalno-rozrywkowo-handlowe w Polsce
Unikalna kompilacja zabytkowego stylu i nowoczesnych elementów przestrzennych
16 000 000 gości z Polski i zagranicy ciągu pierwszego roku po otwarciu
Powierzchnia 27 hektarów
13 zabytkowych pofabrycznych budynków
306 sklepów, butików, restauracji, kawiarni, pubów
Dwupoziomowa dyskoteka
3-hektarowy rynek z ekranem LED o powierzchni 40 m2
250-metrowa fontanna – najdłuższa w Polsce
Cykliczne imprezy na rynku: Festiwal Czterech Kultur, Biennale Sztuki, Photo Festiwal, sztuczna plaża latem, lodowisko zimą, koncerty, konkursy, zawody
Muzeum Fabryki, interaktywny park nauki i techniki Experymentarium
W planach filia Muzeum Sztuki Współczesnej
****Hotel - otwarcie planowane na drugą połowę 2008 roku
Bogata oferta sportowa: fitness klub, ścianka wspinaczkowa, centrum gier, kręgielnia - otwarcie październik 2007
Laureatka licznych nagród: Polski Produkt Turystyczny Roku 2006, Najlepsze Centrum Handlowe i Najlepszy Projekt Budownictwa Ogólnego – tytuły przyznawane przez CiJ Journal; nagroda Quality Awards 2006 w kategorii Aareal Bank CEE Retail & Leisure Development of the Year 2006; Miejsce 2006 według miesięcznika Dobre Wnętrze; Łódź Sukcesu 2006 – nagroda przyznawana m.in. przez lokalne media, Best Revitalisation Developer – nagroda CEPIF 2007, nagroda Retail&Leisure International Magazine oraz najlepiej zaprojektowana przestrzeń publiczna według Towarzystwa Urbanistów Polskich. Liczne nominacje do prestiżowych nagród: najlepsze centrum handlowe na świecie – MIPIM; finalistka ULI Awards przyznawanych przez Urban Land Institute oraz ICSC Solal Marketing Awards nagród International Council of Shopping Center.