Marki prosto od gwiazd

Gwiazdy lubią kreować się również… na kreatorów mody. Niektórym wychodzi to doskonale, jednak większość wystawia się na pośmiewisko. Kolekcje żyją jednym sezonem albo są bardziej ulotne niż popularność danej gwiazdki.
/ 09.11.2010 06:57

Gwiazdy lubią kreować się również… na kreatorów mody. Niektórym wychodzi to doskonale, jednak większość wystawia się na pośmiewisko.  Kolekcje żyją jednym sezonem albo są bardziej ulotne niż popularność danej gwiazdki.

Niestety nie wszystkie gwiazdy, które pragną się wykazać elokwencją i talentami w innych dziedzinach odnoszą sukces. Często wraz z nowymi pomysłami na życie przychodzi czas gorzkiej porażki…ale co tam, stać ich na to! Problem z markami prosto od celebrytów jest jeden - zainteresowanie marką przemija wraz z popularnością danej osoby ze świata czerwonych dywanów. Co jest bardziej istotnym faktem, większość kontraktów nie jest podpisywana na okres dłuższy niż dwa do trzech lat.
Przyczyna jest prosta, produkty reklamowane szybko tracą zainteresowanie. W świecie show-biznesu wszystko zmienia się szybciej niż w kalejdoskopie, dziś jest ktoś na szczycie, a jutro na dnie zapomnienia. Aby przetrwać na rynku najczęściej celebryci muszą oferować niższe ceny, gdyż umieszczanie sygnowanych kolekcji w butikach rzadko wróży sukces. Jednak nie mogą one być też zbyt niskie. Na własnej skórze odczuła to ikona mody Sarah Jessica Parker, której ubrania nie przekraczały ceny 20 dolarów. Efekt był odwrotny do zamierzonego, bo wszystko było marnej jakości i linia został zamknięta tuż po jej wypuszczeniu. Oto kilka przykładów sukcesów i porażek marek odzieżowych gwiazd:

Jay-Z

Słynny raper, producent i magnat jeśli chodzi o jego markę odzieżową. Marka powstała w 1999 roku i ma się świetnie, jej popularność nie spada, a całoroczny dochód z jej sprzedaży waha się w granicach 700 mln dolarów! Dla niewtajemniczonych, nazwa marki znoszącej złote jaka nosi nazwę Roc.

Madonna 

Jej kolekcja zaprojektowana wraz z córką niestety nie odnosi sukcesów. Mimo trafionego trendu na styl lat 80-tych i 90-tych, same projekty nie robią furory. Co gorsze, zostały ostro skrytykowane przez projektantów i znawców mody, niektóre określania definiowały ją jako ”modowe potworki”. No cóż Madonna i tak pozostanie ikoną, bez względu na to czy zwojuje świat mody.

Sean Didy Coms

Kolejny raper i producent którego marka odzieżowa ma się świetnie i wkroczyła na wybiegi. Garnitury jakie projektuje Didy zyskały uznanie wielu gwiazd.

Gwen Stefani

Piosenkarka doskonale zna się na modzie i ma świetne wyczucie stylu. Jej kolekcje wyprzedzają panujące trendy i odnoszą duże sukcesy.

Avril Lavigne

Jest kolejną śpiewającą gwiazdą i projektantką w jednym. Niestety jej kolekcja mimo ciekawych propozycji nie odniosła sukcesu na szerszą skalę. Jej charakterystyczny styl rockowego punka z domieszkami emo traci na popularności. Jak widać czaszki nie mogą trwać wiecznie jako główne aplikacje jej projektów.

Kardashianowie

Słynna rodzinka prezentowana w MTV wprowadziła markę odzieżową we współpracy ze znaną w USA marką Bebe. Projekty te są skierowane do kobiet, które cenią sobie przepych, ostentacje w krojach połączoną z maksymalną kobiecością. Odkryte ramiona i minisukienki to ich dewiza. Jak na razie marka ma się dobrze, gdyż Bebe należy do jednych z ulubionych firm Ameryki.

Na razie polscy celebryci starają się unikać prowadzania własnych marek. Owszem chętnie otwierają teatry i własne restauracje, ale w innych dziedzinach wykazują zdrowy rozsądek, z prostego powodu - nie stać ich na takie ryzyko w porównaniu do zagranicznych sław.

Redakcja poleca

REKLAMA