Cook jest drugim - po Carrie Underwood - zwycięzcą amerykańskiego „Idola” - który promować będzie markę na świecie. Amerykańska kampania z wykorzystaniem 25-letniego artysty obejmie: prasę, outdor oraz sklepy sprzedające produkty tej kultowej amerykańskiej marki. Utrzymana będzie w klimacie, odzwierciedlającym osobowość, cechy charakteru oraz zainteresowania Davida.
„ Zawsze postrzegałem markę Skechers jako bardzo „cool”. Cieszę się, że mogę być częścią tej kampanii” - powiedział Cook, który jako artysta jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych. Tydzień po zwycięstwie w „American Idol”, jego 11 piosenek znalazło się w weekendowym wydaniu prestiżowej amerykańskiej listy Billboard Hot 100. „To doskonały start. Podobnie zaczynały inne gwiazdy, które były twarzami tej wyjątkowej marki: Carrie Underwood i Christina Aguilera” – dodał.
„Jesteśmy podekscytowani, że David będzie reprezentował Skechersa w kampanii promocyjnej na świecie” – powiedział Michael Greenberg, prezes firmy. „To młody, dynamiczny i bardzo otwarty wykonawca, który idealnie pasuje do naszej marki. Podpisanie umowy z Davidem to kolejny krok współpracy Skechersa ze wschodzącymi gwiazdami muzycznymi – dodał.
„Przenikanie się muzyki i mody jest korzystne dla obu dziedzin. Daje korzyści gwiazdom
i marką, które są z nimi kojarzone,. Dlatego zainwestowaliśmy w takie osobowości jak: Britney Spears, Christina Aquilera, Carrie Underwood, Ashlee Simpson i David Cook” – powiedział Michael Greenberg.
David Cook pochodzi z Teksasu. 21 maja wygrał siódmą edycji amerykańskiego „Idola”.
W finałowym odcinku zdobywając 56% głosów. W wielu nagraniach wykonywanych podczas czternastu programów wspomagał się grą na gitarze akustycznej. Muzyką i sztuką zainteresował się już jako dziecko, a pierwszą gitarę dostał mając 12 lat. Podczas nauki w liceum wystąpił w kilku wystawianych w szkole musicalach. Obecnie artysta przygotowuje się do wydania debiutanckiej solowej płyty oraz kampanii reklamowej Skechersa.
SKECHERS to amerykańska firma kojarzona przede wszystkim ze stylem casual. Posiada
w swojej ofercie linie butów dla dzieci, młodzieży, kobiet i mężczyzn, ceniących wygodę oraz miejski styl połączony ze sportową elegancją. Dla marki Skechers projektują takie gwiazdy jak Michelle Kelchak czy Vicki Heaslet. Twarzami marki Skechers były: Britney Spears, Christina Aguilera czy Ashlee Simpson. Teraz dołączył do nich David Cook.