Lacoste - w obronie gatunku

W 1933 r. francuski tenisista René Lacoste „Aligator” ("the Crocodile") (taki przydomek nadała mu prasa po serii brawurowych zwycięstw w latach 20’) wraz z André Gillier założył firmę, która zajęła się produkcją i sprzedażą odzieży sportowej oraz dodatków jako logo posłużył im właśnie ów zielony gad.
/ 08.06.2009 08:37
W 1933 r. francuski tenisista René Lacoste „Aligator” ("the Crocodile") (taki przydomek nadała mu prasa po serii brawurowych zwycięstw w latach 20’) wraz z André Gillier założył firmę, która zajęła się produkcją i sprzedażą odzieży sportowej oraz dodatków jako logo posłużył im właśnie ów zielony gad.

Klientami nowej marki byli przed wszystkim zamożni ludzie grający w tenisa, szybko więc logo z zielonym aligatorem stało się synonimem szyku i luksusu, któremu towarzyszyła sportowa elegancja.
Pierwsze polówki Lacoste wykonane były z "Jersey petit pique" czyli charakterystycznie tkanej dzianiny, przepuszczającej powietrze co sprawiało, że świetnie nadawały się właśnie do gry w tenisa.

Lacoste - w obronie gatunku
Fot. www.lacoste.com

Początkowo ubrania produkowane przez Lacoste, ze względu na wymogi stroju w grze w tenisa miały biały kolor, potem stopniowo wprowadzano wzory kolorowe, zawsze jednak barwy Lacoste były świeże, czyste, często też bardzo soczyste i kontrastowe.
Dziś międzynarodowa marka ma w swoim portfolio eleganckie ubrania, odzież sportową, buty, torby, biżuterie i dodatki, a także perfumy.
Głównym projektantem marki jest obecnie Christopher Lemaire, który stoi na straży ponad 75 lat tradycji dbając o oryginalny styl kolejnych kolekcji.

 The Story of the Polo 
 The Story of the Polo 


Oprócz umacniania silnej pozycji na rynku dóbr luksusowych, firma znad Sekwany bierze czynny udział w działaniach proekologicznych.

Na początku tego roku firma z zielonym krokodylem w logo rozpoczęła międzynarodową kampanie mającą na celu ochronę zagrożonych gatunków związanych z jej logotypem (m.in. aligatora w Chinach, krokodyla z Orinoko w Amazonii, gawiala w Indiach). Kampania pod nazwą "SAVE YOUR LOGO" (ocal swoje logo) ma zachęcić innych producentów do zwrócenia uwagi na sprawy ekologii jest także częścią kampanii wizerunkowej Lacoste.

Więcej informacji na temat kampanii pod adresem: www.saveyourlogo.org

Zmitrek

Redakcja poleca

REKLAMA