W ekskluzywnym rankingu „Top 100 Brand”, czyli w zestawieniu prezentującym najlepiej sprzedające się marki, firma Gucci zajmuje 45. miejsce na świecie, jako pierwsza wśród znanych i prestiżowych domów mody. To za nią znajdują się Chanel, Giorgio Armani, Estee Lauder, Prada.
Fot. kampania Gucci wiosna/lato 2009
Jej roczny dochód wynosi aż 8,2 bilionów euro. Marka ta, powstała w 1921 roku we Florencji, założona przez włoskiego projektanta - Gucciego Gucci. Jego pierwszy butik został otwarty w Rzymie w 1938 roku. Parę lat później zaprojektował torbę bamboo, która jest do dnia dzisiejszego symbolem tej firmy. Posiada ona rączkę wykonaną z bambusa, a pozostała część jest najczęściej w kolorze beżu i w całej swej objętości pokryta deseniem z logo marki Gucci. Występuje również w innym kolorze, np. cała czarna, czy różowa. W podobnym stylu powstały także buty. Po śmierci Gucci'ego w 1953 roku, interes przejął jego syn - Aldo, który dosyć znacznie rozszerzył zasięg firmy. Z jego inicjatywy powstały butiki w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku. Dom mody Gucci rozrastał się z dnia na dzień i pozyskiwał nowych klientów.
Drugim charakterystycznym elementem marki są zamszowe mokasyny. Projekty te wykonywane są zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn, w szerokiej gamie kolorystycznej. Najnowsza damska kolekcja, czyli Spring Summer 2009 jest niezwykle różnorodna. Nie można wyodrębnić jednego, przewodniego koloru. Projektanci, jak zawsze, nie zapomnieli o dodatkach. Często na głowach modelek zauważamy białe kapelusze z czerwoną lub granatową wstążka. Trzeba też koniecznie zwrócić uwagę na bardzo oryginalne buty, których nie da się przeoczyć na ulicy, a także duże, pakowne torby. Dominują zwiewne i lekkie kreacje, które na lato pasują idealnie., głównie w białym bądź niebieskim kolorze, w przeróżne wzory. Projektanci odważnie eksponują kobiece nogi – krótkie sukienki, tuniki i spódnice będą królowały w tym sezonie.
Fot. Gucci kolekcja wiosna/lato 2009
Marka Gucci ma specyficzne kreacje, które łatwo rozpoznać po kroju i stylu, jednak nie oznacza to, że są one nudne bądź monotematyczne. Często zaskakuje nas nowymi pomysłami, które od razu wywierają wpływ na cały świat mody. Każdy pokaz jest wielkim branżowym i medialnym wydarzeniem.
Gucci Spring Summer 2009
|
Gucci Spring Summer 2009 |