Geox - historia niezwykła

Historia marki Geox to opowieść o jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów biznesowych w ostatnim okresie. W ciągu kilkunastu lat z malutkiej firmy, w której na początku lat 90-tych buty projektowało i produkowało 5 osób, Geox stał się liderem rynku włoskiego i trzecim najważniejszym producentem na świecie w segmencie obuwia codziennego użytku. Produkty Geox sprzedawane są w 68 krajach w 724 sklepach firmowych i kilkuset sklepach partnerskich.
/ 28.04.2008 14:34
Historia marki Geox to opowieść o jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów biznesowych w ostatnim okresie. W ciągu kilkunastu lat z malutkiej firmy, w której na początku lat 90-tych buty projektowało i produkowało 5 osób, Geox stał się liderem rynku włoskiego i trzecim najważniejszym producentem na świecie wGeox – historia niezwykła segmencie obuwia codziennego użytku. Produkty Geox sprzedawane są w 68 krajach w 724 sklepach firmowych i kilkuset sklepach partnerskich.

Tajemnica sukcesu od podeszwy
Początki marki związane są z osobistą historią jej założyciela Mario Moretti Polegato. Podczas jednej ze swoich podróży biznesowych do Stanów Zjednoczonych, w miejscowości Reno, w Nevadzie, Mario Moretti Polegato brał udział w konferencji winiarskiej, by promować wina wyprodukowane przez jego rodzinę. W trakcie pobytu postanowił pójść na poranny jogging. Jego buty z gumową podeszwą w wysokiej temperaturze spowodowały przegrzanie stóp. Wtedy właśnie, chcąc ulżyć bolącym stopom, wywiercił otwory w podeszwach za pomocą noża. W ten sposób znalazł prosty i efektywny sposób uwolnienia nadmiaru ciepła z wnętrza butów. Świetny pomysł i dobra intuicja przedsiębiorcy już wkrótce miały odmienić jego życie, przyczyniając się równocześnie do wprowadzenia na rynek obuwniczy produktu wyznaczającego zupełnie nowe standardy.

Pierwszy krok w chmurach
Po powrocie do Włoch Polegato dopracował swój pomysł. W domowych warunkach wyprodukował pierwszą parę butów z perforowaną gumową podeszwą, która umożliwiała przepływ powietrza, nie pozwalając na dostanie się do wewnątrz wody. Do produkcji wykorzystał materiał przygotowany przez specjalistów NASA. Rewolucyjny wynalazek stanowił krok naprzód od momentu odkrycia gumowej podeszwy na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku. Jednak, jak to bywa w przypadku pionierskich projektów, nie zawsze są one od początku doceniane. Po wyprodukowaniu prototypów butów i opatentowaniu swego pomysłu Polegato starał się wejść na rynek przez sieć sklepów światowych i krajowych firm obuwniczych. Jednak nikt nie docenił potencjału jego odkrycia. Dlatego założył własną firmę, która miała projektować, produkować i sprzedawać nowy rodzaj oddychającego obuwia.

Buty, które łączą żywioły
Nazwa marki Geox powstała z połączenia greckiego słowa „geo” (ziemia) i litery „x”, która symbolizuje nowoczesne technologie. Koncepcja oddychających butów opiera się na filozofii komfortu, której istotnym założeniem jest zapewnienie harmonii między ziemią, po której wszyscy stąpamy, a powietrzem, którym oddychamy. Istota patentu opiera się na synergii otaczających nas żywiołów, co pozwala tworzyć przyjazne dla stóp środowisko życia, będąc gwarancją komfortu i dobrego samopoczucia. Innowacyjność produktów jest siłą napędową rozwoju marki. Rozwiązania technologiczne stosowane w obuwiu Geox są chronione przez ponad 40 różnych patentów. Wszystkie patenty bazują na technologii perforowanej podeszwy z unikatową membraną. Pozwala ona stopom oddychać, uniemożliwiając jednocześnie przedostawanie się wody do środka buta. Dzięki temu unikamy poczucia dyskomfortu, przyspieszonego niszczenia butów, przykrych zapachów i chorób skóry.

Rozwój napędzany powietrzem
Grupa Geox powstała w połowie lat dziewięćdziesiątych w północno-wschodnich Włoszech i od tego czasu rozwija się w piorunującym tempie. Obecnie działa na rynku obuwniczym i odzieżowym w sześćdziesięciu ośmiu krajach, a jej produkty sprzedawane są w 724 sklepach firmowych i kilkuset sklepach partnerskich. W ciągu kilku lat firma została liderem rynku włoskiego i trzecim najważniejszym producentem na świecie w sektorze obuwia codziennego użytku. Geox podawano wielokrotnie jako przykład spektakularnego sukcesu ostatnich kilkudziesięciu lat i uznano za jedną z najbardziej interesujących firm na świecie. W 2002 roku założyciel i dyrektor zarządzający Mario Moretti Polegato otrzymał tytuł „Przedsiębiorcy roku", przyznany przez Ernst&Young. 1 grudnia 2004 roku Geox zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie i odniósł wielki sukces. Godny pozazdroszczenia wzrost notowań związany jest ze wzrostem sprzedaży o ponad 30 proc. każdego roku, co przekłada się na miliony par butów więcej, wyprodukowanych i sprzedanych w każdym sezonie, a także stale wzrastające wskaźniki zysku. W 2007 roku firma sprzedała 21 milionów par butów i zarobiła na czysto 123 miliony euro.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)