Trend, jak się okazało, wyjątkowo popularny, ponieważ sobotni pokaz Junk Fashion Show pod patronatem Myspace Polska zgromadził rekordową liczbę publiczności, której część po prostu nie zmieściła się na sali widowiskowej Nowohuckiego Centrum Kultury i pokaz oglądała na telebimie. Było warto. Modelki ze współpracującej z SAPU agencji Reklamex podczas papierowej części pokazu prezentowały między innymi niezwykłe kreacje ze skrzydłami, a na wybiegu dominowały kolory idygo i głębokiego fioletu. Zachwyt publiczności wzbudziła lekka i przezroczysta jak mgła papierowa suknie ślubna oraz suknia-łabędź wykonana techniką orgiami. Ubrania z tkanin z drugiej ręki były natomiast inspirowane kulturą Rosji. Studenci drugiego roku uciekli od oczywistych nawiązań i poszukali ich nieco głębiej - w sztuce współczesnej, oraz nieco bliżej, czyli na moskiewskiej i podmoskiewskiej ulicy. Były więc błyszczące legginsy, bogate suknie dla nuworyszek oraz do dziś popularne walonki. Najciekawsze prace studentów zaprezentowano także w telewizji między innymi w programie „Kawa czy Herbata”.
W trakcie pokazu ogłoszono zwycięzców „Konkursu na projekt Ekotorby”. Przedstawiciele patronów konkursu: firma Big Star oraz portal 4Girls jednogłośnie orzekli, że powinien nim zostać projekt duetu Anety i Piotra Barszczowskich- kolorowana torba zmieniająca rozmiar w zależności od potrzeb.
Publiczność obejrzała także edukacyjny happening na temat segregowania czystych śmieci, wykonany przez studentów Szkoły Aktorskiej SPOT.
Sobotnie atrakcje poprzedziły piątkowe warsztaty przerabiania ubrań, które cieszyły się takim powodzeniem, że organizatorzy już zastanawiają się czy nie uczynić z tego imprezy cyklicznej. Uczestnicy, z pomocą wykładowców SAPU oraz studentek II roku z niezbyt atrakcyjnych rzeczy wyczarowywali modne i fajne ciuchy.
Nie można pozwolić, by wartościowe tendencje w modzie znikały zbyt szybko. Cały krakowski Ekofashion Weekend 2009 zorganizowano po to, by zachęcić do mody z recyklingu i kreatywnego podejścia do używanych ciuchów oraz uwrażliwić na segregację śmieci. Było i awangardowo i edukacyjnie. A wszystko po to, by styl eko nie przeminął jak chwilowy trend.
Główny patron medialny: Myspace.com
Patroni medialni: Dziennik Polski, Radio Eska, Interia.pl, Visual Communication, Moda.pl, Modny Kraków, 4Grils.pl, STUDENTserwis.eu, Miasto Kobiet, Spectrum, Strona.krakow.pl, Tuba, Moda&Styl, Promedia, Medialine.pl, Mynight.pl, Manko, Lookbook.pl, Ekologia.pl
Partnerzy: Polski System Recyklingu Organizacja Odzysku S.A., Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w Krakowie, Farmona, Ewa Bień, Antalis, Perfumerie Douglas, klub Enso, Fakro, Kohler
Partner konkursu na projekt Ekotorby: Big Star