Zespołem francuskiego BGN dowodzi David Zanola, projektant, który współpracował wcześniej z Christianem Lacroix, Xuly Bet czy Dicem Kayek. W polskich salonach tej marki jest już dostępna kolekcja na lato 2009.
Marka BGN od czterech lat jest obecna na polskim rynku, a w tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie. Przyjrzeliśmy się więc nie tylko rewelacyjnym efektom dwóch sesji zdjęciowych autorstwa fotografa Mathew Brooksa, ale także konkretnym projektom BGN. Sesje zrealizowano w Los Angeles, Paryżu oraz Tokio. Zdjęcia oprócz klimatu letniej kolekcji portretują również muzę marki – polską modelkę światowej sławy - Małgosię Belę, która pojawiała się do tej pory między innymi w kampaniach reklamowych Versace, Calvina Kleina, Jil Sander, Cerutti, Oscar de la Renta czy Valentino oraz brała udział w pokazach Chanel, Diora, Prady, Yves Saint Laurenta czy Givenchy. Zdobiła również okładkę Vogue’a... i to dziewięciokrotnie!
Lato 2009 według BGN
Kolekcja BGN na lato 2009 to mieszanka klimatów kojarzących się z „Alicją w Krainie Czarów” z szaleństwem kolorów, grafiki rocka lat 80-tych oraz wizji nowoczesnego stylu. Odnajdziemy w niej stylową elegancję, ponadczasowe kroje, pogodne, lekkie i zwiewne kreacje oraz zmysłową i radosną atmosferę charakterystyczną dla tej marki. A wszystko to w bardzo nowoczesnym wydaniu i utrzymane w rzeczywiście wyjątkowym i specyficznym, niezwykle kobiecym klimacie paryskiego szyku.
W kolekcji mamy też do czynienia z mnóstwem kontrastów typu: mini-maxi, romantyzm-erotyka, klasyka-nowoczesność. Styl BGN jest jednocześnie nieco szalony i ekscentryczny, bowiem główną ideą marki jest mieszanie, integrowanie i tworzenie harmonijnej całości w kobiecej sylwetce za pomocą kolorów, nadruków, faktur i wielkości. Kostiumy są łączone z ubraniami sportowymi, skóra z jedwabiem. Inspiracją są także zioła, literatura i poezja. Oprócz inspiracji „Alicją z Krainy Czarów” BGN wskazuje na wiersz Baudelaire’a pt. „Zaproszenie do podróży”. Do tego znajdziemy w kolekcji również odwołania do lat 60-tych. Projektanci łącząc czerwień, szarość, biel i czerń starali się również uzyskać stylistykę a la Debbie Harry (wokalistka nowofalowego zespołu Blondie, odnoszącego największe sukcesy na przełomie lat 70-tych i 80-tych).
Kolory kolekcji: czerń, żółto-brązowy, szary (z dodatkami w barwie metalicznego, srebrnego rutenu) oraz biel, miedziany, oliwkowy, brązowy, miętowy, złote akcenty w dodatkach, śliwka, meteorytowy, estragonowy, barwa niedojrzałej maliny, curry, pomarańczowy, musztardowy, fuksja, khaki, czarna porzeczka.
Materiały: pika, diagonal, satyna, sztywna organza, len, przezroczysty szyfon, jedwabny tiul i dżersej, papier lakierowany, dżersej neoprenowy, cienka skórka, jedwab, bawełniana koronka, klasyczna i herbaciana krepa, sploty przypominające tweed, paski wiskozowe, szantung, habotai.
Wzory: wyrafinowane, połyskliwe wzory kwiatowe i błyszczące motywy oraz kolory i nadruki inspirowane latami 60-tymi i 70-tymi.
Gdzie kupić?
W butikach BGN we Wrocławiu na ul. Oławskiej 3, w Katowicach na ul. Staromiejskiej, w Krakowie na ul. Floriańskiej 31.
Przykładowe ceny: (1) skórzana szara kurtka - 3790 zł, (2) szara sukienka mini w różowe kwiaty - 1585 zł, (3) torba w miętowym kolorze - 1585 zł, 4) miętowe spodnie - 1090 zł, (5) dwurzędowa czarna sukienka - 1490 zł, (6) kombinezon w kwiaty - 1205 zł, (7) niebieska sukienka z kokardą - 975 zł, (8) malinowa sukienka mini - 960 zł, (9) żółta sukienka-trapez – 975 zł, (10) płaszcz w żółto-fioletowy wzór kwiatowy - 2065 zł, (11) długa sukienka na ramiączkach w musztardowym kolorze -1155 zł.
Poniżej prezentujemy zdjęcia z sesji z udziałem Małgorzaty Beli, a w naszej galerii możecie już także obejrzeć zdjęcia samych ubrań oraz dodatków BGN z kolekcji lato 2009.
Źródło: materiały prasowe BGN