Znany z awangardowo-artystycznych projektów japoński dom mody Comme des Garçons po limitowanej kolekcji dla H&M, która rozeszła się niczym świeże bułeczki, ponownie atakuje polski rynek, tym razem „na sportowo”. Oczywiście nie na zasadzie wyłączności, bowiem kolekcja pojawi się w sklepach Comme des Garçons oraz wybranych sklepach sportowych w całej Europie, Północnej Ameryce i Azji.
Oryginalna i pełna kolorów kolekcja z efektem specjalnego głębokiego farbowania oraz monochromatycznymi formami nadruków to wynik już czwartej współpracy Speedo z Comme des Garçons.
Widoczne logo oraz specjalne sposoby farbowania występują na pięciu różnych wzorach kostiumów kąpielowych dla mężczyzn oraz dla kobiet, a także w całej kolekcji koszulek, czepków oraz okularków pływackich. Nowa kolekcja 2009 to klasyczne, eleganckie kostiumy sportowe podkreślające sylwetkę, które odznaczają się wysoko zabudowanym dekoltem oraz dużym wycięciem nogawek.
Kolorystyka kolekcji: połączenie promiennych odcieni żółtego, lekko cukierkowego oraz uwodzicielsko czerwonego „sushi”, miks smolisto-czarnego koloru z odcieniem cynamonu wraz ze smugami elektryzująco niebieskiego.
Komentując kolekcję na rok 2009 Adrian Joffe z firmy Comme des Garçons powiedział: Żywe kolory i śmiałe formy graficzne zastosowane w kolekcji tworzą poczucie dynamizmu i energii, które - jak mamy nadzieję - zainspirują pływaków. Razem ze Speedo zawsze staramy się przesunąć granicę pomiędzy przedstawieniem, wzornictwem i modą.
David Robinson, jeden z prezesów Speedo International, skomentował: Nasza współpraca z firmą Comme des Garçons wzmacnia naszą pozycję jako lidera wśród światowych najlepszych marek odzieży pływackiej, a jednocześnie odzwierciedla naszą pasję do innowacji. Nasza współpraca została dodatkowo poszerzona o zaangażowanie firmy Comme des Garçons w zaprojektowanie kostiumu Speedo LZR Racer®, co daje pierwszą taką współpracę pomiędzy elitarną marką odzieży sportowej z awangardową firmą projektującą modę. Jesteśmy zachwyceni kolekcją na wiosnę i lato 2009. Wierzymy, że odniesie ona sukces jak wcześniejsze kolekcje.
Ceny w polskich sklepach na pewno osiągną pułap wyższy niż 200zł za model. Kolekcja jest także dostępna na stronie www.speedo.com.
Weronika Ulicz
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe