Casablanca
Women
„Santa Fe“
Wiosną 2010 moda typu „casual” - dżinsy oraz klasyczne kurtki dżinsowe odzwierciedlają nieco surowszą amerykańską epokę pionierską. Idealne ich dopełnienie stanowią drukowane na koszulach motywy przypominające patchworkowe ornamenty oraz pióra, a także bluzy w świeże kraty. Kolory: „Stars and Stripes” w wersji klasycznie postarzałej oraz wyglądające jak wyblakłe na słońcu: czerwień, granat i biel, połączone z szarym beżem i czernią.
„Pastel Gardens“
Jednym z motywów przewodnich tej wiosny jest letni ogród kwiatowy. Modne jest łączenie ubrań na zasadzie przeciwieństw – kurtki safari z romantycznymi bluzkami albo bluzkami koszulowymi oraz styl figlarnych sukienek safari z falbanami. Charakterystycznym elementem ubrań są kwiatowe nadruki w optyce akwarelowej, które wyglądają jak ręcznie malowane, etniczne poziome pasy oraz minimalistyczne wzory w japońskim stylu ikat, które stanowią nowość. Niezwykle istotnym elementem garderoby w tym sezonie są bluzki i tuniki przede wszystkim w kolorze białym, które najlepiej łączyć ze spranymi na jasno dżinsami lub białymi podwijanymi dżinsami. Idealnym uzupełnieniem stroju są odpowiednio dobrane akcesoria – chustki, plecione paski i torebki. Kolory: delikatne kolory kwiatowe takie jak beż, fiolet i mięta, dobierane do bieli, khaki, piaskowego i czerni.
Men
„Visionary“
Linia ubrań stworzona dla mężczyzn kochających modę. Charakteryzuje się swobodą i sportowym stylem. Ważnym elementem tej linii ubrań są futurystyczne akcenty, takie jak geometryczne nadruki
na koszulach i koszulkach oraz lekkie bluzy z gładkich, delikatnie błyszczących materiałów
ze specjalnymi detalami. Najlepiej komponują się z luzackimi bojówkami i dżinsami, które wygadają jak używane. Kolory: czerń, szarość i biel, a także uzupełnia jako barwa akcentowa wpadający w szarość róż.
„Aqua”
„Go West!” - linia ubrań w stylu amerykańskim, których głównym elementem są ubrania dżinsowe. Główną rolę odgrywają tu koszule dżinsowe oraz koszule i szale w kratę. Istotną rolę pełnią także motywy nadruków na koszulkach. Inspirowane są one przede wszystkim tematami ze stacji benzynowych i typowo amerykańskimi obrazkami ze sławnej Route 66, co wzmacnia wizualnie motto linii ubrań. Dodatkowo dużą popularnością cieszą się kurtki motocyklowe oraz luzackie dżinsy bermudy. Kolory: biel, granat, błękit nieba, beż i czerwień
Biaggini
Women
Na modę damską w sezonie wiosna/lato 2010 największy wpływ wywierają elementy stylu i sylwetki z lat 80., zaadaptowane zgodnie z wymogami współczesności. Nowe trendy w modzie czerpią inspirację z dalekich krajów, na przykład z Australii. W centrum znajdują się takie tematy jak „romantyka” i „natura”. Podkreślane są przede wszystkim swoboda, dobre samopoczucie i nowa, świeża kolorystyka. Przy tworzeniu stroju napięcie tworzą zarówno pojedyncze części, jak i mieszanka materiałów z użyciem cienkich, delikatnych materiałów.
„Easy Chic“
Ubrania w stylu miejskim, pełne kolorystycznych kontrastów, dzięki którym każda kobieta będzie miała dobre samopoczucie. Niezwykle istotnym elementem garderoby są blezery i kurtki z nowych
i innowacyjnych materiałów, które w połączeniu z wąsko skrojonymi spodniami i spódnicami idealnie podkreślają kobiecą sylwetkę. Miejski wygląd podkreślają górne części garderoby z geometrycznymi wzorami. Uzupełnieniem całego stroju są dopasowane kolorystycznie akcesoria – chustki, torebki, buty i biżuteria. Kolory: czerń, beż oraz różne odcienie szarości, które łączy się z bielą i koralem.
„Simple Life“
Idea tej linii ubrań inspirowana jest modą sportową typu „casual”, której elementy sięgają dalekiej Australii i safari. Jedną z głównych ról odgrywają akcesoria skórzane barwy koniakowej – buty, paski torebki, często z frędzlami oraz duże chusty, które idealnie komponują się z dżinsami. Modne są także kurtki z bawełny albo płótna z naszywanymi kieszeniami w stylu safari, bluzki w kratę lub
z romantycznymi nadrukami oraz wyszywane tuniki. W celu podkreślenia luzu należy podwijać rękawy. Najlepszym sposobem zaakcentowania sportowych sukienek z płótna oraz romantycznych sukni są w nowym wyglądzie legginsy. Kolory: łączenie - niuanse niebieskiego i brązu z malwą i ecru.
Men
„Casual goes City” (Casual idzie na miasto) - tak brzmi motto kolekcji męskiej wiosna/lato 2010. Główną cechą charakterystyczną tej kolekcji jest sportowomiejski strój – bardziej wyrafinowany, różnorodny i bardziej kolorowy niż w przeszłości. Strój ten odpowiedni jest zarówno na okazje biznesowe, jak i na co dzień do miasta. Nową jakość w tegorocznej kolekcji stanowią indywidualne łączenia różnych szczegółów. Dużą rolę w tej kolekcji odgrywają letnie szaliki, dopasowane kolorystycznie paski i męskie torebki.
„Colourful“
Tegoroczna męska kolekcja na wiosnę 2010 składa się z ubrań typu Casual, które charakteryzują się lekkością, świeżością i jednocześnie zwracają się ku kolorowi. Myślą przewodnią linii ubrań jest „Casual meets Chic” (Casual spotyka szyk). Sportowe kroje kurtek dotyczą głównie rozpinanych bluz, kurtek w stylu wojskowym, lekkich kurtek typu parka i swobodnych marynarek. Wśród propozycji dla mężczyzn znajdują się także różnorodne i finezyjne jak nigdy dotąd koszulki i koszule. Natomiast mocne kolory nadają kolekcji męskiej nowej energii. Wśród spodni w dalszym ciągu modne
są bojówki i modele pięciokieszeniowe z lekkiej bawełny oraz dżinsy. W robionych drobnym ściegiem swetrach, a także swetrach rozpinanych lekkość i przezroczystość uzyskuje się poprzez stosowanie bawełny o cienkiej nitce, natomiast w przypadku wysokiej klasy koszul – bawełny Pima. Granica między bluzą a koszulką z długim rękawem staje się bardziej płynna. Dzięki interesującym paskom
i nadrukom z efektem trójwymiarowości i strukturami koszulki polo wygadają bardziej świeżo i modnie w tym sezonie. Kolory: marynarska skala barw – granat, jasny błękit, czerwień, beż, jasna żółć i biel nabiera wyrazistości dzięki silnym barwom akcentowym: zielenią i różnym odcieniom niebieskiego.
One by One / Tik & Tak
„Around the world“
Chłopcy: Kolekcja dla chłopców tworzona jest w klimacie podróży i w duchu przygody. Związek z naturą i wygoda ruchu wyrażane są poprzez ubrania sportowe w stylu „outdoorowym”. Ubrania dla chłopców charakteryzują się różnorodnymi nadrukami – Indianie, zwierzęce czaszki, lwy, dżipy, znaczki pocztowe itp., dokumentowane są różne regiony – od amerykańskiej prerii po afrykański step. Równie ważnym elementem garderoby każdego chłopca powinny być kurtki typu Adventure, łączone z koszulami w kratę albo koszulkami w poziome pasy i bojówkami. Paleta barw dopasowana jest do tematyki kolekcji.
Dziewczęta: Charakterystyczną cechą kolekcji ubrań dla dziewczynek na wiosnę 2010 są ubrania inspirowane afrykańskim stylem etno. Nadruki zwierzęce z lampartami, zebrami albo flamingami są łączone z elementami hippie. Nowy hippisowski wygląd reprezentują luźne spodnie do podwijania, farbowane dżinsy posiadające liczne detale – frędzle, ponaszywane drewniane koraliki itd. oraz koszulki w kształcie tunik, szyte z gniecionego materiału z batikowymi wzorami. Kolory: koral, turkus, żółć ochrowa i fiolet – łączy się z barwami podstawowymi: bielą, czernią, brązem i khaki.
źródło: Charles Vögele