Spotkanie, zgodnie z założeniami wydarzeń organizowanych przez MA-House, dedykowane było kobiecości, a to właśnie można odnaleźć w kreacjach proponowanych przez Fabiana Filippi. Miękkie, ciepłe, wysokiej jakości dzianiny doskonale układają się na kobiecym ciele, podkreślając wszystkie atuty, a uniwersalny design sprawia, iż każda kobieta może wybrać coś dla siebie.
Monika Tymińska, właścicielka MA-House podkreśliła : „To już drugi pokaz, który organizujemy we współpracy z Fabiana Filippi i możemy śmiało stwierdzić, iż włoska moda doskonale trafia w gusta Polek. Klasyczna, ale z niebanalnymi dodatkami, wzbudza zachwyt i zgodnie z tym co twierdzą nasze Panie, ta odzież sprawia, iż każda z nich może poczuć się jak kobieta luksusowa.”
A jaka jest definicja luksusu w dzisiejszych czasach ? Bo jeśli wierzyć statystykom, Polacy za szczyt luksusu uważają własny jacht. Na dalszych miejscach znajdują się dzieła sztuki, dobry samochód i… czas wolny. Rozmowę na ten temat poprowadziła dziennikarka portalu Warszawianki.pl, Pani Patrycja Pietrzak. Co luksus zmienia w naszym życiu? Czy warto w niego inwestować? Na te i inne pytania odpowiadali zaproszeni Goście : Pani Beata Żukowska, właścicielka salonu Le Chic, Pani Beata Sielczyńska, przedstawicielka firmy Wolford, Pani Karolina Brodowska z Kliniki Dental Excellence oraz – jedyny męski głos w dyskusji – Pan Jacek Byczewski, projektant ekskluzywnej biżuterii.
1
z
9
fot. serwis prasowy
Podczas dyskusji wyłoniono kilka kluczowych kwestii. Mianowicie, luksusowe marki podkreślają przede wszystkich wysoką jakość oferowanych usług i produktów.
„U nas każdy pacjent ma swoje imię. Staramy się, aby czuł się wyjątkowo i miał pewność, iż zadbamy o jego zdrowie i o piękny wygląd. Kompleksowe usługi, całościowa diagnostyka, najnowocześniejsze technologie i wiedza medyczna naszych lekarzy – to są nasze atuty, które sprawiają także, iż pacjenci nie tylko do nas wracają, ale wręcz polecają innym.” - stwierdziła Karolina Bobrowska.
W tym miejscu należy dodać, iż klinika Dental Excellence została w tym roku wyróżniona dwiema prestiżowymi nagrodami : „Modne Miejsce 2010” w kategorii zdrowie oraz „Luksusowa Marka 2010”. Strach przed wizytą u dentysty staje się bezpodstawny, gdy przekroczymy próg kliniki, bo dzięki designerskim wnętrzom, od razu można poczuć się wyjątkowo i z ufnością oddać w ręce specjalistów, mając pewność, że piękny i zdrowy uśmiech będzie doskonałą inwestycją.
O ekskluzywnej odzieży opowiadała Pani Beata Żukowska z Le Chic. Luksusem jest posiadanie czegoś pięknego, uszytego niemal dokładnie na miarę : « Co więcej, ubrania Le Chic nie tylko dają nam gwarancję wyjątkowości – są wykonane z materiałów najlepszej jakości, więc łatwiej się nimi... znudzić niż je zniszczyć. »
« Nie ma nic wspanialszego niż iść ulicą i zostać zaczepioną przez inną kobietę, która pyta: "Przepraszam bardzo, gdzie pani kupiła takie śliczne ubranie? »– włączyła się Pani Katarzyna Żak.
„U nas każdy pacjent ma swoje imię. Staramy się, aby czuł się wyjątkowo i miał pewność, iż zadbamy o jego zdrowie i o piękny wygląd. Kompleksowe usługi, całościowa diagnostyka, najnowocześniejsze technologie i wiedza medyczna naszych lekarzy – to są nasze atuty, które sprawiają także, iż pacjenci nie tylko do nas wracają, ale wręcz polecają innym.” - stwierdziła Karolina Bobrowska.
W tym miejscu należy dodać, iż klinika Dental Excellence została w tym roku wyróżniona dwiema prestiżowymi nagrodami : „Modne Miejsce 2010” w kategorii zdrowie oraz „Luksusowa Marka 2010”. Strach przed wizytą u dentysty staje się bezpodstawny, gdy przekroczymy próg kliniki, bo dzięki designerskim wnętrzom, od razu można poczuć się wyjątkowo i z ufnością oddać w ręce specjalistów, mając pewność, że piękny i zdrowy uśmiech będzie doskonałą inwestycją.
O ekskluzywnej odzieży opowiadała Pani Beata Żukowska z Le Chic. Luksusem jest posiadanie czegoś pięknego, uszytego niemal dokładnie na miarę : « Co więcej, ubrania Le Chic nie tylko dają nam gwarancję wyjątkowości – są wykonane z materiałów najlepszej jakości, więc łatwiej się nimi... znudzić niż je zniszczyć. »
« Nie ma nic wspanialszego niż iść ulicą i zostać zaczepioną przez inną kobietę, która pyta: "Przepraszam bardzo, gdzie pani kupiła takie śliczne ubranie? »– włączyła się Pani Katarzyna Żak.
2
z
9
fot. serwis prasowy
Największe doświadczenie w definiowaniu tego, co wyjątkowe ma z pewnością austriacka firma Wolford, która od ponad 60 lat szczyci się produkcją najwyższej jakości rajstop, odzieży i bielizny prezentowanych jako „świat luksusu i elegancji”. Bardzo ważna jest także świadomość, iż całość produkcji odbywa się wyłącznie w Europie.
„Wolford to najwyższa jakość, kreatywność w tworzeniu ponadczasowej elegancji i innowacyjne technologie aby zapewnić najlepszy komfort noszenia produktów. Filozofia firmy jako marki luksusowej zawiera się w 5 punktach, na które producent zwraca uwagę, tworzą swoje kolekcje, a mianowicie jest to właśnie jakość, piękno, moda, zmysłowość i wygoda. » – wyjaśniła Pani Beata Sielczyńska.
Elegancja i gust kobiety wyraża się także poprzez biżuterię, którą nosi, którą sobie dobiera i która jest „odzwierciedleniem jej duszy”, jak to określił wielokrotnie nagradzany projektant, Pan Jacek Byczewski.
Design rzeczy użytkowych, którymi otaczamy się w naszej codzienności ma także istotny wpływ na świadomość wyjątkowości. Piękno przecież nadaje życiu, wśród ciągłej bieganiny dzisiejszych czasów, smaku i poczucie przeżycia chwil dających satysfakcję. Wyraża pragnienie celebracji tego co inne i niebanalne. Lubimy się otaczać pięknymi przedmiotami.
Inną koncepcję artystycznego mariażu przedstawiła Gościom Atelier Jesień, firma Krosno Design, specjalizująca się w produkcji wyrobów ze szkła fusowanego. Zaprezentowano unikatowe reprodukcje « Drzewa Życia » i « Pocałunku » Klimta, którym szklane elementy nadały wyjątkowej głębi.
„Wolford to najwyższa jakość, kreatywność w tworzeniu ponadczasowej elegancji i innowacyjne technologie aby zapewnić najlepszy komfort noszenia produktów. Filozofia firmy jako marki luksusowej zawiera się w 5 punktach, na które producent zwraca uwagę, tworzą swoje kolekcje, a mianowicie jest to właśnie jakość, piękno, moda, zmysłowość i wygoda. » – wyjaśniła Pani Beata Sielczyńska.
Elegancja i gust kobiety wyraża się także poprzez biżuterię, którą nosi, którą sobie dobiera i która jest „odzwierciedleniem jej duszy”, jak to określił wielokrotnie nagradzany projektant, Pan Jacek Byczewski.
Design rzeczy użytkowych, którymi otaczamy się w naszej codzienności ma także istotny wpływ na świadomość wyjątkowości. Piękno przecież nadaje życiu, wśród ciągłej bieganiny dzisiejszych czasów, smaku i poczucie przeżycia chwil dających satysfakcję. Wyraża pragnienie celebracji tego co inne i niebanalne. Lubimy się otaczać pięknymi przedmiotami.
Inną koncepcję artystycznego mariażu przedstawiła Gościom Atelier Jesień, firma Krosno Design, specjalizująca się w produkcji wyrobów ze szkła fusowanego. Zaprezentowano unikatowe reprodukcje « Drzewa Życia » i « Pocałunku » Klimta, którym szklane elementy nadały wyjątkowej głębi.
3
z
9
fot. serwis prasowy
Duże wrażenie na uczestnikach wydarzenia wywarła także kulinarna część spotkania. Firma Artcoffe podawała herbatę Tea-Forte, pod postacią eleganckich stożków zawierających wyjątkowe aromaty, w porcelanie zaprojektowanej przez przez znanego amerykańskiego designera Petera Hewitta. Natomiast miłośników kawy rozpieściła, perfekcyjnie serwowana przez baristę, w ekskluzywnych filiżankach firmy d`Ancap, kawa Blaser. Goście, jako jedni z pierwszych w Polsce, mieli okazję poznać kawę ze Szwajcarii i przekonać się o jej wyjątkowym smaku i aromacie. Firma Blasercafé, jako jedyna spoza Włoch, jest członkiem ekskluzywnego klubu Certified Speciality Coffee.
Pozostając w kręgu satynowych smaków, Goście mogli delektować się trunkiem, którego tajemnica tkwi w unikalnym połączeniu mleka i whiskey. Baileys, której początki sięgają lat 70 XX wieku, szczyci się tym, iż do jego produkcji nie używa się żadnych konserwantów dlatego, że sama whiskey najlepiej konserwuje śmietankę. Jest to do tego stopnia skuteczne, że Baileys przez bardzo długi czas nie traci nic ze swoich właściwości i smaku. To jedyny likier, którego walory smakowe pozostają takie same aż przez dwa lata od momentu produkcji.
Natomiast kunszt przygotowania sushi zdradził smakoszom Pan Piotr Drozdowski, Sushi Master, z restauracji Tobiko, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość i świeżość produktów : „To małe arcydzieła tworzone z pasją i zapewniające doskonałą harmonię smaku i aromatu, symetrię w doborze składników, zarówno jeśli chodzi o tradycyjne starojapońskie sushi, jak i te bardziej współczesne spod znaku fusion sushi.”
Pozostając w kręgu satynowych smaków, Goście mogli delektować się trunkiem, którego tajemnica tkwi w unikalnym połączeniu mleka i whiskey. Baileys, której początki sięgają lat 70 XX wieku, szczyci się tym, iż do jego produkcji nie używa się żadnych konserwantów dlatego, że sama whiskey najlepiej konserwuje śmietankę. Jest to do tego stopnia skuteczne, że Baileys przez bardzo długi czas nie traci nic ze swoich właściwości i smaku. To jedyny likier, którego walory smakowe pozostają takie same aż przez dwa lata od momentu produkcji.
Natomiast kunszt przygotowania sushi zdradził smakoszom Pan Piotr Drozdowski, Sushi Master, z restauracji Tobiko, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość i świeżość produktów : „To małe arcydzieła tworzone z pasją i zapewniające doskonałą harmonię smaku i aromatu, symetrię w doborze składników, zarówno jeśli chodzi o tradycyjne starojapońskie sushi, jak i te bardziej współczesne spod znaku fusion sushi.”
4
z
9
fot. serwis prasowy
Ostatnią częścią Atelier Jesień zawładnęła Jolanta Lewicka, właścicielka salonów Li Parie. Był to nie tylko hołd złożony kobiecym biustom jako, że październik jest miesiącem walki z rakiem piersi, ale także prawdziwy pean gloryfikujący konieczność pokochania swej kobiecości w każdym rozmiarze. Profesjonalny brafitting przeprowadzany przez wyszkolony personel Li Parie, wpływa nie tylko na zmianę postrzegania zakupu biustonoszy, ale także uświadamia kobietom jak ważna jest akceptacja tego, czym je obdarzyła natura. „W dobrze dobranej bieliźnie kobieta wygląda zdecydowanie lepiej: szczuplej, ma podkreśloną talię i wyprostowaną sylwetkę. Czuje się piękniejsza, przez co buduje swoją siłę i odnosi się do swojego ciała z szacunkiem.” - podkreśla Pani Lewicka. A tezę tę udowodniła przeprowadzając na oczach uczestniczek spotkania trzy biuściane metamorfozy. Pokazano jak bardzo widoczna jest różnica przy zmianie numeracji i rozmiaru miseczki, jak inaczej wtedy układają się ubrania. Zresztą Panie mogły same się o tym przekonać, w specjalnie przygotowanych na tę okazję przymierzalniach. Większość wychodziła z zupełnie nowymi nabytkami z niedowierzaniem powtarzając : „nie przypuszczałam, że kiedykolwiek mogłabym TAK wyglądać !”.
W rozmowach kuluarowych, pomiędzy zachwytami nad luksusowymi dobrami materialnymi, przebijało się zdecydowanie zdanie, iż luksus jest tym co nam daje satysfakcję, zadowolenie, co jest spełnieniem marzeń, co jest chwilą wytchnienia. Piękne i wartościowe przedmioty, możliwość skorzystania z profesjonalnych usług postrzegana jest zatem jako dobra inwestycja, mająca na celu podniesienie jakości życia, wpływając na samopoczucie i dodając nam energii w codzienności.
W rozmowach kuluarowych, pomiędzy zachwytami nad luksusowymi dobrami materialnymi, przebijało się zdecydowanie zdanie, iż luksus jest tym co nam daje satysfakcję, zadowolenie, co jest spełnieniem marzeń, co jest chwilą wytchnienia. Piękne i wartościowe przedmioty, możliwość skorzystania z profesjonalnych usług postrzegana jest zatem jako dobra inwestycja, mająca na celu podniesienie jakości życia, wpływając na samopoczucie i dodając nam energii w codzienności.
5
z
9
fot. serwis prasowy
Pani Magdalena Kąkolewska, współzałożycielka Worldwide School, trafnie zauważyła : „Szersze i głębsze pojmowanie luksusu wchodzi w sferę niematerialną. Luksusem jest świadomość, wiedza, wolność wyboru, wolny czas. Tak też właśnie chcielibyśmy rozumieć naszą działalność w sferze kultury i edukacji – luksusem jest znajomość języków obcych, rzecz nie do nabycia od ręki, wymagająca czasu i zrozumienia – a jednocześnie wyróżniająca nas na korzyść i przydająca prestiżu”.
Idąc tym tropem, można też pokusić się o stwierdzenie, iż luksusem jest bycie wolnym, także w relacjach z otaczającym światem, jak twierdził Antoine de Saint-Exupéry : « Istnieje tylko jeden luksus prawdziwy - luksus związków ludzkich. »
Idąc tym tropem, można też pokusić się o stwierdzenie, iż luksusem jest bycie wolnym, także w relacjach z otaczającym światem, jak twierdził Antoine de Saint-Exupéry : « Istnieje tylko jeden luksus prawdziwy - luksus związków ludzkich. »
6
z
9
fot. serwis prasowy
7
z
9
fot. serwis prasowy
8
z
9
fot. serwis prasowy
9
z
9
fot. serwis prasowy