Festiwal jest dialogiem pomiędzy twórcą dojrzałym a kształtującym się, oraz pomiędzy artystami a zewnętrznym odbiorcą. Ideą Art & Fashion jest pokazanie różnorodnych aspektów przemysłu mody, również backstage, bez makijażu, po raz pierwszy w taki sposób w Polsce.
Art & Fashion Workshops
Centralnym punktem Festiwalu są ogólnopolskie, otwarte warsztaty - Art & Fashion Workshops - trwające 10 dni i skierowane do młodych twórców w dziedzinach projektowania, ilustracji oraz opisywania mody. Warsztaty FASHION DESIGN poprowadzi na co dzień pracująca w Londynie projektantka Monika Jakubiak, warsztaty FASHION DRAWING - mieszkający w Berlinie grafik i ilustrator mody Tomek Sadurski, a FASHION WRITING - Hania Rydlewska, redaktor naczelna Magazynu Exklusiv oraz Marcin Różyc, dziennikarz modowy Exklusiv. Warsztaty towarzyszące FASHION JEWELLERY prowadzić będzie projektantka biżuterii Anna Orska.
Nagrodą dla najlepszych uczestników warsztatów są dwa jednotygodniowe kursy w prestiżowej Central Saint Martins College of Art & Design w Londynie.
Art & Fashion in Motion
Warsztatom towarzyszyć będą seanse filmów underground fashion. Kuratorami pokazów są Małgorzata i Marek Hendrykowscy.
Art & Fashion Open University
Największą atrakcją dla fanów mody będą na pewno otwarte wykłady oparte o case studies w zakresie następujących bloków tematycznych: Fashion as Art and Art as Fashion, How to Write about Fashion, Fashion as Canvas, Ethical Fashion, Jak to się stało, że odniosłem sukces w modzie, FASHION is my PASSION, Fashion was born to be in Motion.
Na liście wykładowców znajdują się, m.in.: Krzysztof Stróżyna, Michał Łojewski (UEG), Hania Rydlewska (Exklusiv), Marcin Różyc (Exklusiv), Ania Kuczyńska, Elżbieta Szawarska, Anna Orska, Jacek Szmidt (Twój Styl), Monika Jakubiak, W P Onak, Jola Załęcka i wielu innych.
Art & Fashion Shows
16 października 2009 odbędzie się zamknięta gala i pokaz mody, a 17 października rozpoczną się pokazy otwarte dla publiczności oraz koncert gwiazdy.
Łącząc sztukę z modą, Festiwal jest realizacją Idei, bazy filozoficznej stojącej u podstaw Starego Browaru i mówiącej o tym, że jego działalność w 50% rozwija się wokół sztuki, a komplementarne 50% wokół biznesu.
Autorem koncepcji i kuratorem tegorocznego Art & Fashion jest Basia Metelska, dyrektor Marketingu i PR Starego Browaru.
Więcej informacji znajdziecie na Starybrowar.pl.
Źródło: Materiały prasowe Starego Browaru