Massimo Dutti to firma, której kolelcje zawsze powstawały w szacunku do człowieka i środowiska naturalnego. Dlatego właśnie zaangażowała się projekt, w wyniku którego miały powstać torby. Będą one rozdawane klientom 10 grudnia we wszystkich sklepach marki na świecie.
Projekt opiera się na dwóch głównych filarach:
- pierwszym jest juta - ekologiczne włókno, innowacyjne i zrównoważone, biorąc pod uwagę, że obszar Bangladeszu jest głównym dostawcą juty na świecie. Jest to jedna z najbardziej poszkodowanych części świata, która stara ożywić się swoją gospodarkę.
- drugim - wiedza. Podjęto współpracę z Uniwersytetem Northumbria. Ogromny wpływ na taką decyzję było humanitarne i etyczne nastawienie jego studentów do wszystkiego, co robią.
Zobacz też: Byliśmy na premierze kolekcji Lanvin for H&M - galeria
Pomysły napływające z tej uczelni były niezwykłe, a marka mogła przy tym zatrudnić tysiące osób, które pracowały przy podstawowych pracach. Slogan towarzyszący autorom pomysłów w chwili tworzenia.
Po dokładnym zapoznaniu się z ideą projektu, w roli ambasadora zgodziła się wystąpić Bibi Russel, modelka etniczna, która walczy o swój kraj już ponad 15 lat poprzez projekt „Fashion for development". Miał on początek 14 lat temu i do tej pory, zapewnił pracę 35000 osobom.
Kiedy Bibi zdecydowała się poprzeć projekt, ruszyły wspólne prace. Gdy wyprodukowano 100 000 toreb, które będą rozdawane w ten wyjątkowy weekend w sklepach na całym świecie należało pożegnać się z Bibi i wsią bengalską, tygodniami ciężkiej pracy, nowymi zapachami, jaskrawymi kolorami, inspirującymi rozmowami w trakcie wizyt w fabryce, z milczeniem, komarami, śpiewem i uśmiechami. Ekipa Massimo Dutti wraca do Barcelony przepełniona pomysłami. Marka ma za sobą 25 lat i wszyscy czują, że chcę zdziałać więcej...
Przeczytaj: Motywy zwierzęce - galeria
Mając na uwadze rocznicę, filozofię marki a także, pamiętając, że istotą projektu jest juta podjęto decyzję o pięcioelementowej limitowanej kolekcji, która będzie dostępna we flagowych sklepach marki na całym świecie. I tak powstały unisex kask ze skóry, skórzana torby, złoty zegarek, perfumy i buty. Wszystkie łączy jedna wspólna cecha – juta, czy to w formie opakowania, metki czy samego składu produktu.