Po wkroczeniu w damski segment kosmetyków zapachowych i wiosennym wprowadzeniu marki Currara, firma Parfumico zdecydowała się na zaznaczenie swojej obecności w segmencie męskim.
Na polskim rynku męskich kosmetyków brakuje takich marek dla mężczyzn, które byłyby zarówno atrakcyjnymi kosmetykami zapachowymi a jednocześnie dobrymi jakościowo produktami pielęgnacyjnymi. Biorąc to pod uwagę, Parfumico podjęło decyzję o stworzeniu zupełnie nowej linii kosmetyków, która łączyłaby w sobie obie wspomniane cechy.
Rozpoczęcie prac nad marką poprzedzone było głęboką analizą rynku oraz odpowiednimi badaniami konsumenckimi i semiotycznymi. Starano znaleźć się takie wartości, które byłyby bliskie młodym mężczyznom i byłyby dla nich atrakcyjne. Wiadomo było, że nie wystarczają im już zapachy o charakterze sportowym czy samochodowym. Świat współczesnego mężczyzny jest bardziej złożony i wystarczyło tylko sięgnąć, aby odkryć coś na czym można zbudować solidną i wciągającą markę. W oparciu o badania semiotyczne powstał prawdziwy obraz współczesnej męskości. Nostalgia za prawdziwym, twardymi wartościami, za możliwością sprawdzenia się jako mężczyzna, za wielką ideą i duchem dawnych wartości doprowadziła do podstaw, na których zbudowane jest Zeke.
Marka Zeke odpowiada na tęsknotę za jedynym, niepodważalnym wzorem prawdziwego mężczyzny, tęsknotę za czasami, kiedy udowodnienie, że jest się prawdziwym mężczyzną zapewniało podziw i szacunek. Zapach Zeke otacza aura wartości i ducha, które mieli prawdziwi, dawni bohaterowie. Każdy mężczyzna chciałby być pilotem, a każda kobieta poszłaby za pilotem na koniec świata. Zeke stawia na męskość w starym dobrym stylu i przywraca światu prawdziwych mężczyzn. Świat pilotów myśliwców z okresu II Wojny Światowej okazał się idealnym nośnikiem wszystkich wymienionych wartości. Taka jest właśnie esencja marki Zeke.
ZEKE
To potoczne określenie samolotu Mitsubishi A6M „Zero”- „supermyśliwca” marynarki japońskiej z czasów II wojny światowej, będącego w użytku w latach 1940-45. Maszynę cechowała nadzwyczajna zwrotność i duży zasięg działania. Wśród wojsk alianckich panowała legenda mówiąca, że Zeke jest niepokonany.
ZAPACH
Podstawą, na której opiera się cała marka to zapach, który został skomponowany przez Jan’a Fockenbrock’a – perfumiarza z jednego z najlepszych domów zapachowych na świecie – DROM Fragrances. Przed rozpoczęciem prac został sporządzony szczegółowy brief zapachowy na podstawie którego stworzone zostały unikalne i autorskie zapachy.
ZEKE występuje w 4 wariantach zapachowych:
ZEKE 21 - świeży, wodny zapach z wyraźnymi akcentami cytrusowymi
ZEKE 52 - zapach skórzany, zdecydowany, korzenno-drzewny, doprawiony aromatem kawy cytrusowymi
ZEKE 32 – ciepły, orzeźwiający zapach z dominującymi zielonymi i drzewnymi akcentami, zdecydowany i zmysłowy
ZEKE Maintenance – zapach mechaniczny z kwiatowymi akcentami i dodatkiem cytryny
PRODUKTY
Marka ZEKE to seria 5 produktów, występujących w 4 wariantach zapachowych. W przypadku linii ZEKE 21 płyn po goleniu oraz antyperspiranty występują w wersji „sensitive” i przeznaczone są dla bardziej wrażliwej i wymagającej skóry.
ZEKE – woda toaletowa, 100 ml, cena ok. 45 zł
ZEKE – woda toaletowa, 50 ml, cena ok. 35 zł
ZEKE – płyn po goleniu, 100 ml, cena ok. 29 zł
ZEKE – antyperspirant w spreju, 150 ml, cena ok. 12 zł
ZEKE – antyperspirant roll-on, 50 ml, cena ok. 12 zł
ZEKE W ŚWIECIE MODY
Nowa marka zapachowa ZEKE stawia na męskość w starym, dobrym stylu i przywraca światu prawdziwych mężczyzn. Te cechy zdecydowano się przenieść także do świata mody poprzez współpracę z Tomaszem Ossolińskim, któremu Parfumico zaproponowało stworzenie kolekcji przeznaczonej na wiosnę i lato 2010 r.
Tomasz Ossoliński chętnie podjął to wyzwanie i nawiązana została unikalna współpraca – po raz pierwszy w Polsce na linii projektant – zapach.
Tomasz zainspirowany tematem lotnictwa i męskich ideałów 3 września zaprezentował najnowsza kolekcję na sezon wiosna/lato 2010 – pod nazwą Zeke.
Premiera zapachu Zeke oraz pokaz odbyły się na prywatnym lotnisku pana Jana Borowskiego pod Konstancinem, właściciela firmy JB Investment – w towarzystwie pięknych samolotów i wielu tłumnie przybyłych doskonałych gości.
Wśród partnerów imprezy znalazły się takie firmy jak najlepsza prestiżowa sieć barów sushi - Sakana Sushi i Cisowianka – również partner pokazów lotniczych. Wspaniałe drinki serwował Johnnie Walker Black Label i Smirnoff Black. Apart – zaprezentował zegarki Breitling, a Comforty living zadbało o wygodne i luksusowe kanapy dla gości. Firma Getty Images użyczała materiałów, które wyświetlane były w trakcie pokazu a firmy Vision i Imperial CinePix fragmentów filmu „Awiator” i „Pearl Harbor”.
Partnerem był również Mercedes Benz, serwis Marek Owczarek, któremu należą się wielkie podziękowania, ze względu na trudność organizacji logistycznej – a także odległość od Warszawy.
Nie sposób wyliczyć gwiazd i osobistości przybyłych na Zeke – wśród nich Jolanta Kwaśniewska, Grażyna Szapołowska, Irena Eris, Monika Olejnik, Olivier Janiak, Małgosia Foremniak, Kasia Zielińska, ….Niektórzy z nich jak Lidia Popiel, Jan Fockenbrock (– twórca zapachu Zeke) oraz Marek Włodarczyk – przylecieli na pokaz zabytkowym dwupłatowcem - Antonowem.
Zeke w 4 wariantach zapachowych dostępny będzie w sprzedaży już od października.