Kampania Słoneczny patrol dla skóry pokazuje, jak w pełni korzystać z dobrodziejstw słońca, minimalizując skutki uboczne jego działania. Motywem przewodnim tegorocznej edycji kampanii jest dobieranie ochrony słonecznej nie tylko ze względu na fototyp i rodzaj skóry, ale także pod kątem miejsca ekspozycji na słońce (szerokość geograficzna, wysokość nad poziomem morza). Podczas konferencji eksperci: Prezes Polskiej Unii Onkologii dr n. med. Janusz MEDER oraz dr n. med. Dorota Nowicka, pokazali, jakie zagrożenia niesie ze sobą nadmierna ekspozycja na słońce oraz jak dobrać indywidualny program opalania.
Ich prezentacje przeplatały się z wakacyjnymi wspomnieniami i zdjęciami z wojaży Beaty Pawlikowskiej, która – bazując na swoich licznych wyprawach - opowiadała o tym, jak operuje słońce w różnych częściach globu: w okolicach równika, Himalajach, czy na Amazonce.
Z roku na rok coraz więcej podróżujemy, często w bardzo egzotyczne miejsca. Nasza wiedza na temat szkodliwości działania słońca jest coraz większa, często jednak zapominamy, że słońce operuje w różny sposób oraz ma inne natężenie w zależności od miejsca na kuli ziemskiej. Jadąc nawet do najdalszych zakątków świata, zabieramy ze sobą kremy przeciwsłoneczne o niskim współczynniku ochrony SPF, co najczęściej skutkuje poparzeniami słonecznymi już w pierwszym czy drugim dniu wakacji – mówi Elżbieta Kicińska-Baran z Laboratoire Dermatologique BIODERMA. Nasza kampania podpowiada, jak przygotować się do wyjazdu w rozmaite zakątki świata i przypomina, jak istotna jest profesjonalna ochrona skóry i oczu przed szkodliwym promieniowaniem UV – dodaje Elżbieta Kicińska-Baran.
Już 23 maja Słoneczny Patrol dla Skóry rusza w Polskę – podczas majowych i czerwcowych weekendów, w galeriach handlowych największych miast Polski uruchomione zostaną Plaże w mieście, czyli letnie poradnie eksperckie. W ramach poradni lekarze dermatolodzy zbadają znamiona, pomogą w określeniu fototypu skóry i w doborze programu opalania pod kątem miejsca wyjazdu wakacyjnego. Na tych letnich stoiskach będzie można także przymierzyć okulary przeciwsłoneczne, czy zapoznać z propozycjami podróżniczymi portalu wakacje.pl. Wszystko to w otoczeniu słonecznych parasolek i wiklinowych foteli.
Ze względu na charakter edukacyjny kampanii, której celem jest propagowanie zasad przeciwdziałania rakowi skóry, patronat merytoryczny nad akcją objęła Polska Unia Onkologii. Partnerami kampanii są: portal wakacje.pl oraz sieć salonów optycznych Vision Express.
Plaże w mieście:
23 – 24 maja Galeria Krakowska (Kraków),
6 – 7 czerwca Galeria Malta (Poznań),
20 – 21 czerwca Galeria Silesia City Center (Katowice),
27 – 28 czerwca Galeria Mokotów (Warszawa).