Według badań własnych przeprowadzonych przez Sephora 70% kobiet ma problem z samodzielnym wyborem odpowiedniego kosmetyku do pielęgnacji skóry, a 39% deklaruje, że wybierając produkt do pielęgnacji twarzy kieruje się poradą konsultantki* Wychodząc naprzeciw potrzebom klientek Sephora stale inwestuje w rozwój wiedzy swoich pracowników i już po raz trzeci wybiera spośród nich Mistrza Pielęgnacji
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Sephora, największą sieć perfumerii na świecie, część modowego koncernu LVMH, aż 70% Polek ma trudności z samodzielnym wyborem produktów pielęgnacyjnych, a blisko dwóm trzecim zapytanych kobiet największy kłopot sprawia między innymi dobór preparatów odpowiednich dla ich typu skóry. Często też nie są one pewne, jakiego typu mają cerę i w związku z tym, jakie kosmetyki są dla nich najlepsze. Wiele z nich szuka porad w internecie i/lub kieruje się opiniami znajomych (odpowiednio 21 i 19%). Jednak jednym z najchętniej wykorzystywanych źródeł wiedzy na temat preparatów pielęgnacyjnych są fachowe porady konsultantek w perfumerii – przy ich pomocy kosmetyki do pielęgnacji dobiera niemal 40% ankietowanych.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientek, oczekujących profesjonalnego doradztwa i porady, jak spośród wielu rozwiązań do pielęgnacji wybrać te najbardziej pasujące danej osobie, Sephora stale inwestuje w rozwój kompetencji swoich pracowników. Dlatego już po raz trzeci organizuje wśród nich konkurs Mistrz Pielęgnacji. Celem konkursu jest podnoszenie poziomu wiedzy konsultantek Sephora w zakresie pielęgnacji skóry oraz dostępnych na rynku kosmetyków, aby na co dzień doradzały klientom jak dbać o skórę oraz dzieliły się z nimi olbrzymią wiedzą na temat najnowszych rozwiązań i preparatów.
Chcemy, żeby perfumerie Sephora były miejscem, gdzie Polki znajdą nie tylko szeroki wachlarz rozwiązań pielęgnacyjnych, ale także najlepszą w branży poradę – to właśnie taka kompleksowa oferta wyróżnia nas na rynku. Aby to osiągnąć nasi pracownicy muszą posiadać rozległą i najbardziej aktualną wiedzę na temat pielęgnacji skóry oraz nowości kosmetycznych. Regularnie więc inwestujemy w rozwój ich wiedzy i kompetencji organizując liczne programy rozwoju talentów, takie jak Mistrz Pielęgnacji. Pod okiem kosmetologów, dermatologów oraz ekspertów marek, którzy dzielą się swoją wiedzą oraz informacjami na temat najnowszych osiągnięć naukowych w ich dziedzinach, nasi konsultanci pogłębiają swoją wiedzę, a później dzielą się nią z kolegami w pracy oraz naszymi klientkami– powiedziała Magdalena Rusiecka, dyrektor ds. personalnych, Sephora Polska.
Z roku na rok rośnie liczba pracowników biorących udział w konkursie Mistrz Pielęgnacji – chęć walki o tytuł Mistrza Pielęgnacji zadeklarowało w tym roku aż 250 uczestników, czyli o 100 więcej niż w 2012 roku. W półfinałach, które odbędą się na przełomie sierpnia i września 2013 roku, spotka się siedmiu najlepszych konsultantów, spośród których jury złożone z ekspertów Sephora oraz partnerów konkursu wyłoni Mistrza Pielęgnacji Sephora Polska 2013.
Udział w konkursie niesie za sobą wiele korzyści dla jego uczestników. Przede wszystkim jest to wyjątkowa okazja do podniesienia swoich kwalifikacji oraz pogłębienia wiedzy pod okiem uznanych w branży ekspertów. Na zwycięzcę czekają również atrakcyjne nagrody, w tym m.in. ekskluzywny wyjazd do Paryża i do spa.
* Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Sephora wśród 122 uczestniczek Salonu Ekspertów Sephora w Rzeszowie (marzec 2013 r.).