Wszystkie produkty marki Garnier globalnie są oficjalnie „cruelty free" - marka otrzymała certyfikat przyznany przez Cruelty Free International (w ramach programu Leaping Bunny), wiodącą organizację działającą na rzecz zaniechania testów na zwierzętach oraz wprowadzenia złotego standardu w dziedzinie biznesu wolnego od okrucieństwa.
Garnier jest globalną marką, którą znają wszyscy. Współpraca i pomoc w zniesieniu praktyk testowania kosmetyków na zwierzętach oraz oficjalne potwierdzenie certyfikatu Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny, to bardzo ważny moment. Trwało to wiele miesięcy, ale Garnier bardzo dokładnie sprawdził każdego dostawcę i pochodzenie składników, co daje nam całkowitą pewność wyników - Michelle Thew, Cruelty Free International CEO.
Program Leaping Bunny wymaga od marki zbadania, według najwyższych standardów, całego łańcucha dostaw nie tylko w Unii Europejskiej lecz na całym świecie. Dotyczy to wszystkich surowców i poszczególnych składników, pod kątem wykluczenia jakichkolwiek przypadków testowania na zwierzętach. Zatwierdzenia wymagają wszystkie gotowe wyroby danej marki – poszczególne produkty nie podlegają indywidualnemu zatwierdzeniu.
fot. materiały prasowe
W przypadku marki Garnier certyfikacja wymagała uzyskania deklaracji od ponad 500 dostawców, którzy pozyskują ponad 3000 różnych składników z całego świata.
Przez wiele miesięcy Garnier i Cruelty Free International wspólnie pracowali nad zebraniem tych dowodów i zagwarantowaniem, aby każdy produkt z globalnego portfolio Garnier mógł zostać oficjalnie opatrzony logotypem programu Leaping Bunny organizacji Cruelty Free International – powszechnie uznany znak, świadczący o tym, że produkt został wytworzony w sposób wolny od okrucieństwa.
Ten rygorystyczny proces zapewnia, że konsumenci mogą kupować produkty Garnier z pewnością, że spełniają one surowe kryteria programu Leaping Bunny.
Garnier jest zaangażowany w wyeliminowanie testów na zwierzętach od 1989 roku. Oficjalna akredytacja organizacji Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny jest prawdziwym kamieniem milowym i stanowi ważny element naszej strategii Garnier Green Beauty. Dziś Garnier robi kolejny proekologiczny krok w kierunku stania się w pełni zaangażowaną, prawdziwie zrównoważoną, przejrzystą marką, która dostarcza nam wszystkim piękno w zgodzie z naturą - mówi Adrien Koskas, globalny prezes marki Garnier.
Badania Garnier zostały zakończone pod koniec przełomowego roku dla marki. W 2020 r. Garnier ogłosił inicjatywę Garnier Green Beauty, której celem jest w pełni kompleksowe podejście do zrównoważonej działalności, wymagającej przekształcenia wszystkich ogniw łańcucha wartości Garnier i radykalnego zmniejszenia wpływu marki na środowisko naturalne.
Uruchomieniu strategii Garnier Green Beauty towarzyszy seria ważnych proekologicznych innowacji. Każdy nowy produkt realizuje zobowiązania marki podjęte w ramach Green Beauty i jest teraz oficjalnie zatwierdzony przez organizację Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny.
Np. Garnier BIO posiada certyfikat ekologiczny, COSMOS ORGANIC, który przyznaje Ecocert Greenlife według standardów COSMOS. Wszystkie formuły są wegańskie i mają powyżej 96% składników pochodzenia naturalnego.
Kluczowe fakty i liczby dotyczące Garnier:
- marka numer 1 na świecie w kategorii marek naturalnych (źródło: Euromonitor 2019),
- obecna w 64 krajach,
- 1,8 miliarda produktów wytwarzanych każdego roku.
Kluczowe cele na 2025 r.:
- zero pierwotnego plastiku, co pozwoli oszczędzić 37 000 ton pierwotnego plastiku rocznie,
- zakłady przemysłowe neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, co pozwoli zmniejszyć emisję CO2 o ekwiwalent 38 596 ton, dzięki zwiększonemu wykorzystaniu energii odnawialnej,
- 100% opakowań z tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania do 2025 r.
fot. materiały prasowe
Uwaga: Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju Garnier zawiera pełne zestawienie zobowiązań i celów. Można w nim znaleźć wszelkie szczegółowe informacje, opinie ekspertów oraz strategię zrównoważonego rozwoju od teraz do 2025 roku.