O tym, że wizerunek jest bardzo ważny, wiedzą wszyscy. Potwierdzają to badania psychologiczne, które dowodzą, że patrzymy na innych przede wszystkim przez pryzmat urody oraz elegancji. Pierwsze wrażanie to połowa sukcesu. Duże znaczenie ma w tym przypadku strój. Określa on naszą wiarygodność i ma wielki wpływ na to, jaką ocenę wystawi przełożony.
W większości urzędów i w wielu firmach stosuje się ujednolicenie stylu, a pracownicy noszą uniformy. Choć wielu z nich przydzielone mundurki nie przypadają do gusty, mają one jednak swoją zaletę – pracownicy nie muszą zastanawiać się nad doborem odpowiedniego stroju.
W innych miejscach nie funkcjonują uniformy, nie znaczy to jednak, że nie trzeba przestrzegać tam dresscode’u. Wtedy dbałość o odpowiedni strój zależy od nas. Można pozwolić sobie na indywidualizm, ale trzeba pamiętać o kilku żelaznych zasadach.
Po pierwsze: postawić na minimalizm. Nie ma mowy o jaskrawych kolorach. Należy wybrać te stonowane, które budują prestiż i kojarzą się z powagą. Podobne podejście powinno charakteryzować dobór biżuterii. Nie może jej być za dużo i tzw. „obwieszenie złotem” nie wchodzi w grę. Jednorazowo można nosić tylko 2 elementy biżuterii. Najlepiej wybrać takie, które są skromne, ale eleganckie.
Po drugie: przestrzegać niepisanych zasad. W pracy urzędniczej lub wtedy, kiedy reprezentuje się firmę, obowiązuje kilka bardzo ważnych wymogów. Mogą decydować o „być albo nie być” pracownika.
Buty – całkowicie wykluczone jest obuwie odkryte; obecnie naprawdę jest w czym wybierać; niedopuszczalne są także klapki.
Rajstopy – obowiązują gładkie, w kolorach: czarnym, szarym lub grafitowym. Najlepiej sprawdzają się jednak cieliste. Nie ma mowy o wzorach i jaskrawych kolorach.
Bluzka – powinna być jasna (biel, szarość, beż) i kontrastować z ciemniejszą częścią stroju. Nie do przyjęcia są duże dekolty i bluzki na ramiączkach.
Spódnica – najlepsza (i wymagana) to długość tuż przed lub tuż za kolano. Spódnica przez cały rok musi być noszona w połączeniu z rajstopami!
Żakiety, marynarki – ich fasony powinny być najprostsze, bo te są ponadczasowe i eleganckie.
Wizerunek to połowa sukcesu. Dlatego warto nad nim pracować, by wyglądać profesjonalnie, elegancko i prestiżowo. Swoim ubiorem pracownik reprezentuje nie siebie, lecz także firmę.