Przedsiębiorstwo H&M pod względem reklamowym ma kiepski start w tym roku. Za sprawą zdjęcia reklamującego jeden z produktów, wybuchł skandal o światowym zasięgu. Firma przeprosiła... Poniżej szczegóły.
„Najfajniejsza małpa w dżungli”
Jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na kontekst i słowa. H&M przeoczył subtelny, ale widoczny gołym okiem błąd - na stronie sklepu on-line giganta odzieżowego pojawiło się zdjęcie czarnoskórego chłopca prezentującego bluzę z napisem „Coolest Monkey in The Jungle”. H&M ma kłopoty po screenie, który pojawił się na Twitterze dziennikarza „New York Times'a” , Charlesa M. Blowa. Internauci zareagowali błyskawicznie i nie pozostawili na H&M suchej nitki. Komentatorzy wytknęli odzieżówce brak taktu i żądają pociągnięcia do odpowiedzialności osoby, które dopuściły zdjęcie do obiegu.
. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! pic.twitter.com/EYuCXLZtv3
— Charles M. Blow (@CharlesMBlow) 8 stycznia 2018
H&M broni się przed rasistowskimi oskarżeniami
Firmy zaczęły zrywać pertraktacje i rozmowy na temat współpracy z gigantem. Obserwatorzy wskazują na fakt, że taki sam model bluzy, tyle że w innym kolorze i z napisem „Ekspert Survivalu” czy "Przewodnik Junior" zostały zaprezentowane na białych modelach. To wznieciło ogień walki. H&M nie pozostał bez odpowiedzi.
Rzeczniczka H&M Anna Eriksson wystosowała oficjalne przeprosiny w imieniu firmy. Władze poczuwają się do błędu i mają świadomość wpadki, zapewne nieumyślnej. Przedsiębiorstwo należy do czołówki korporacji o międzynarodowym zasięgu i zatrudnia pracowników wszelkich nacji, ras i wyznań.
To zdjęcie zostało usunięte ze wszystkich kanałów H&M. Przepraszamy każdego, kogo mogło obrazić.
Bluza z kapturem jest dostępna do kupienia, ale nie reklamuje jej już czarnoskóry chłopiec. H&M podkreśla, że nie miał złych intencji, a zdjęcie, które wywołało burzę, trwale usunięto.
6 modeli butów, które będą hitem sezonu wiosna-lato 20187 najmodniejszych torebek na wiosnę i lato 2018
Lubicie modę? Polecamy:Źródło: The Huffington Post, CNN