Spotkanie, które przybrało formę włoskiego obiadu, rozpoczęła projekcja przygotowanego specjalnie na tę okazję filmu. Przenikające się obrazy w połączeniu z operą w wykonaniu włoskiego śpiewaka Enrico Caruso, zaprezentowały esencję włoskości, przywodząc na myśl największe znaki firmowe Włoch – styl życia, sztukę, design, kuchnię.
W roli gospodarza uroczystego spotkania wystąpiła Tessa Capponi-Borawska – rozkochana w Półwyspie Apenińskim arystokratka, będąca jedną z najsłynniejszych Włoszek mieszkających w Polsce. Rozmowę o tętniącej życiem Italii, przecinała opowieściami o bella vita i inspiracjach Lagostiny. Prezentując każde z pojawiających się dań, przeniosła zgromadzonych gości w świat włoskiej kuchni.
Podany obiad przygotowano w naczyniach Lagostiny. Serwowaną zupę przyrządzono w finezyjnej Pandorze – linii charakteryzującej się subtelnymi, obłymi kształtami. Na prawdziwie włoskim obiedzie nie mogło zabraknąć również makaronu.
Ugotowany w specjalnie przeznaczonym do tego garnku z cedzakiem – Pastaiola – z linii Accademia, serwowano w towarzystwie bakłażana i mozzarelli w liguryjskim pesto. Skomponowane na tę okazję menu, stało się pretekstem do rozmów o przyjemności odkrywania sztuki kulinarnej oraz radości, płynącej ze wspólnego celebrowania – elementów życia, z którymi utożsamiana jest Lagostina.
Stylistkę i sposoby aranżacji stołów, z wykorzystaniem naczyń Lagostiny, zaprezentowano na specjalnie udekorowanym stole. Ekspozycja, składająca się z naczyń z dwóch linii – Pandory i Accademii, stała się odzwierciedleniem włoskiego lifestylu. Inspirowane włoską architekturą i rzeźbą garnki, tworząc oryginalną stylizację, przypominały, że nie tylko jedzenie, ale też sposób jego podania i wystrój wnętrza mają równorzędne znaczenie. Podwójne oblicze naczyń Lagostiny, sprawia, że poza funkcjonalnością, zachwycają swoim wzornictwem i elegancją, dzięki czemu pięknie prezentują się na stole.
Szczegóły dotyczące Lagostiny przekazała Anna Grodek-Skirzyńska – brand manager marki Lagostina: „Pod względem designu włoskie projekty nie mają sobie równych na całym świecie. Polscy konsumenci, mający coraz bardziej wyrafinowane wymagania, znajdą w Lagostinie zarówno klasę, elegancję, jak i styl.”
Debiut Lagostiny w lipcowe południe był nie tylko prezentacją wysokiej klasy naczyń kuchennych, ale także przybliżeniem Włoch i dziedzictwa kulturowego tego kraju, które z nim utożsamiamy. Spotkanie pokazało również sposób, w jaki komunikowana będzie marka, który odwołuje się do włoskich wartości oraz uczuć i emocji.
Marka Lagostina to synonim najwyższej jakości i klasy. Stała się obiektem pożądania w wielu krajach, szczególnie zaś w rodzimych Włoszech, gdzie od lat zajmuje niekwestionowaną pozycję lidera. Lagostina od ponad stu lat kontynuuje tradycję najlepszego włoskiego rzemiosła, tworząc piękne i eleganckie produkty, które od czerwca nabyć można w Polsce.