Wpływ diety na zdrowie intymne

Wpływ diety na zdrowie intymne

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że odpowiednia dieta ma wpływ na zdrowie intymne. Szczególnie teraz, czyli w sezonie jesienno-zimowym, kiedy zaczyna brakować świeżych owoców oraz warzyw, a dodatkowo jesteśmy osłabione przeziębieniami.
08.11.2011 12:16
Wpływ diety na zdrowie intymne

Zastanawiasz się czasem dlaczego infekcje intymne nawracają? Przecież dbasz o higienę, regularnie odwiedzasz ginekologa… Pomyśl jednak o tym, że to, co jesz, ma wpływ nie tylko na Twój wygląd, ale też na zdrowie intymne.

Poniżej prezentujemy kilka prostych zasad, o których powinnaś pamiętać:


1. Dieta bogata w nieprzetworzone produkty spożywcze, a jednocześnie uboga w cukry i tłuszcze może pomóc w zapobieganiu grzybicy pochwy. Szczególnie warto unikać spożywania cukrów prostych, które zawarte są w słodyczach, napojach gazowanych i owocowych sokach z kartonu, gdyż są one bardzo dobrą pożywką dla drożdżaka Candida albicans (grzyba wywołującego tę chorobę). Nawracające infekcje grzybicze są często spowodowane grzybicą całego organizmu, dlatego tak istotne jest to, co jemy.

Wybieraj:

  • produkty pełnoziarniste: żytnie lub orkiszowe pieczywo, płatki owsiane, ciemny niełuskany ryż, ziemniaki;
  • niesłodzone jogurty naturalne;
  • warzywa (najlepiej sezonowe). W okresie jesienno-zimowym dobrym wyborem są kiszone ogórki i kapusta – produkty te poddane fermentacji są naturalnym źródłem pałeczek kwasu mlekowego oraz witaminy C;
  • oliwę z oliwek;
  • pestki dyni, słonecznika, siemię lniane;
  • wodę mineralną niegazowaną, naturalne soki warzywne, herbatki ziołowe i owocowe;
  • żywność możliwie naturalną i nieprzetworzoną, bez konserwantów (posiłki przygotowuj w domu, zrezygnuj z fast foodów i jedzenia w miejscach, które nie gwarantują pewnej jakości produktów).

Unikaj:

  • zup typu instant, przypraw typu Vegeta, ketchupu, majonezu;
  • przetworzonej żywności np.: konserw;
  • alkoholu, który powstaje z połączenia cukru i drożdży, przez co wzmaga rozwój grzybicy.

2. Jesienne przeziębienie kończące się antybiotykoterapią to mocne uderzenie nie tylko w chorobę, ale również w cały nasz organizm. Z tego powodu po zakończeniu antybiotykoterapii warto zwrócić większą uwagę na to, co jemy. Szczególnie ważne jest spożywanie fermentowanych produktów mleczarskich, a dodatkowo uzupełnianie diety probiotykami. Gdy wybierasz probiotyki , sięgaj zawsze po te będące lekami, przeznaczone wyłącznie dla kobiet  probiotyki dopochwowe. Czytaj więcej na www.lactovaginal.pl.