Piękniejsza dzięki diecie

Po przebudzeniu wypij szklankę niegazowanej wody mineralnej. Przed snem ziołową herbatę albo szklankę soku.
/ 15.09.2005 16:15
 
Tajemnica młodego wyglądu i piękna tkwi we właściwie skomponowanym jadłospisie, zawierającym witaminy i pierwiastki niezbędne dla prawidłowej pracy organizmu. Niektóre z nich, np. chrom, krzem, beta-karoten, witamina E czy koenzym Q, współdziałając z innymi substancjami, mogą Cię odmłodzić nawet o kilkanaście lat!

Krzem na lśniące włosy i mocne paznokcie
Gdy włosy stają się matowe, wypadają, paznokcie się łamią, twarz pokrywają brzydkie wypryski to sygnał, że brakuje krzemu. Pierwiastek ten wpływa na przemianę materii (ułatwia też odchudzanie). Znajdziesz go w rzodkwi, burakach, ogórkach, pomidorach, pieczarkach, oliwie, cebuli, czosnku, otrębach, ryżu, pestkach słonecznika. Bogatym jego źródłem jest skrzyp polny.
Surówka dla urody: 6 łyżek płatków owsianych, szklanka jogurtu lub mleka, łyżka miodu, 3 łyżki posiekanych orzechów laskowych, świeże owoce sezonowe lub mrożone. Wieczorem zalej płatki jogurtem. Rano dodaj resztę składników, wymieszaj.

Na ładną cerę – witamina E i beta-karoten
Beta-karoten zapewni cerze świeży, opalony wygląd, a oczom blask. Dzięki witaminie E skóra będzie elastyczna i później pojawią się zmarszczki. Jedz marchewkę, morele, dynię, oleje roślinne i kiełki pszenicy.
Sałatka zdrowia: 1 cykoria, 2 marchewki, kiełki pszenicy, 5 migdałów, 2 liście czerwonej sałaty, kilka liści szpinaku. Na sos: 1 łyżka oleju słonecznikowego, sok z połowy cytryny, sól i pieprz.
Marchewkę pokrój w paseczki - zblanszuj szpinak - cykorię rozdziel na listki. Ułóż składniki na półmisku, posyp kiełkami. Na środku ułóż migdały. Możesz ozdobić listkami czerwonej sałaty. Zmieszaj olej z cytryną, przypraw sos do smaku, skrop nim sałatkę.

Chrom na smukłą sylwetkę
Wpływa na przemianę materii, chroni przed cukrzycą, zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej, reguluje także poziom cholesterolu. Największe ilości chromu znajdziesz w brokułach, jęczmieniu, krewetkach, grzybach, cynamonie, piwie.
Brokuły z grzybami: 15 dag suszonych grzybów, 2 czerwone cebule, kilka różyczek brokułów, 5 suszonych moreli, sól, tymianek, łyżeczka oleju.
Brokuły umyj, zblanszuj, wkładając na 5 minut do posolonego wrzątku - cebulę pokrój w krążki, przelej wrzątkiem - grzyby krótko podduś na oleju - na talerzu ułóż cebulę i brokuły - posól, posyp ziołami i morelami - dołóż podduszone na oleju grzyby.

Na młodość – koenzym Q
Ten enzym odgrywa ważną rolę w spowalnianiu procesów starzenia się. Dzięki niemu jesteśmy w dobrej formie fizycznej i psychicznej. Występuje w wołowinie, oleju sojowym i podrobach.
Befsztyki z polędwicy: 30 dag wołowej polędwicy, główka sałaty, cytryna, sól, pieprz. Mięso podziel na 2 porcje, uformuj befsztyki, posyp pieprzem - krótko usmaż mięso - wyłóż na talerz, posól - podawaj z sałatą.

Trzydniowe menu dla urody
Oto przykładowe trzy dni, które pozwolą Ci zlikwidować wiele mankamentów wyglądu. Jeśli chcesz mieć gładką cerę, mocne włosy i paznokcie, włącz te potrawy na stałe do jadłospisu.
1. dzień
Śniadanie:
surówka dla urody, herbata lub kawa bez cukru.
Drugie śniadanie: 1 kromka pełnoziarnistego pieczywa cienko posmarowanego masłem, 2 plasterki wędliny drobiowej, pomidor albo 1/2 strąka papryki.
Obiad: brokuły z grzybami i brunatnym ryżem, miska sałaty z sosem winegret.
Podwieczorek: duże jabłko, pomarańcza lub kiwi.
Kolacja: ugotowana na parze ryba, sałatka z sezonowych warzyw z sosem jogurtowym.

2. dzień
Śniadanie:
jajko ugotowane na miękko, kromka pieczywa, szczypiorek, kawa z mlekiem lub herbata.
Drugie śniadanie: kubeczek naturalnego jogurtu z filiżanką owoców (truskawki, poziomki, jagody).
Obiad: zupa brokułowa, befsztyk z polędwicy, miska sałatki z sezonowych warzyw.
Podwieczorek: sałatka owocowa.
Kolacja: 10 dag makaronu z duszonymi na oliwie warzywami.

3. dzień
Śniadanie:
porcja niskotłuszczowego twarożku z owocami lub 2 łyżkami niskosłodzonego dżemu, 2 kromki chrupkiego pieczywa.
Drugie śniadanie: kromka cienko posmarowanego masłem chleba, 2 plasterki żółtego sera, ogórek.
Obiad: zupa jarzynowa, kotlet z piersi kurczaka z grilla z ziołami, mizeria z jogurtem.
Podwieczorek: 3 małe biszkopty, sok wyciśnięty ze świeżych owoców.
Kolacja: sałatka zdrowia.