Zdrowe odchudzanie

Otyłość jest czynnikiem sprzyjającym ujawnieniu się i nasileniu wielu chorób, takich jak np.: choroby narządu ruchu, układu krążenia, a także nowotwory sutka, macicy. Utrzymanie odpowiedniej wagi ciała jest bardzo ważnym elementem profilaktyki zdrowotnej, a nie tylko kwestią mody czy estetyki.

Otyłość jest czynnikiem sprzyjającym ujawnieniu się i nasileniu wielu chorób, takich jak np.: choroby narządu ruchu, układu krążenia, a także nowotwory sutka, macicy. Utrzymanie odpowiedniej wagi ciała jest bardzo ważnym elementem profilaktyki zdrowotnej, a nie tylko kwestią mody czy estetyki.

W diecie powinny być uwzględnione wszystkie niezbędne składniki, takie jak: węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy, składniki mineralne. Powinny być one jednak dostarczane organizmowi w nieco mniejszej ilości. Obniżenie kaloryczności można uzyskać poprzez jedzenie w mniejszych ilościach, bądź zmniejszenie kaloryczności dań.

W każdej diecie odchudzającej znajduje się lista produktów dozwolonych i zabronionych. Poniżej podajemy, co w tych listach powinno się znaleźć.
Produkty zabronione:
• tłuste mięso i wędliny
• tłuste ryby
• tłuste mleko i jego przetwory
• cukier
• słodycze oraz słodzone przetwory
• alkohol
Produkty dozwolone:
• warzywa
• owoce
• chude mleko i przetwory mleczne
• chude mięso i wędliny
• chude ryby

Ważnym składnikiem w diecie jest błonnik, który ma bardzo dużo przeróżnych właściwości pomagających nam w walce ze zbędnymi kilogramami. Błonnik m.in.:
• pomaga w zaparciach, biegunce; błonnik wędruje przez cały przewód pokarmowy w stanie praktycznie niezmienionym. jednakże wzdłuż całej drogi wchłania wodę, przez co zwiększa objętość masy kałowej i przyspiesza eliminację niestrawionych resztek. Ułatwia to regularne wypróżnienie się;
• pomaga w walce z otyłością. błonnik pomaga zrzucić zbędne kilogramy, gdyż wchłania wodę, dzięki czemu pęcznieje i wypełnia żołądek, zmniejszając uczucie głodu, a także opóźniając moment, w którym pożywienie opuszcza żołądek;
• oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich. błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie a nawet substancje rakotwórcze.
Najwięcej błonnika znajduje się w warzywach, owocach, otrębach, chlebie razowym. Produkty pochodzenia zwierzęcego (mięso i naturalne przetwory, ryby, mleko i naturalne przetwory, jaja) a także alkohole, masło, oleje i pozostałe produkty tłuszczowe nie zawierają błonnika pokarmowego.

Zdrowe odchudzanie nie ma nic wspólnego z odmawianiem sobie wszystkiego i jedzeniem 2 razy dziennie czy ograniczaniem się tylko do wybranych produktów, lecz z dostarczaniem organizmowi koniecznych wartości odżywczych, ale przy jednoczesnym ograniczeniu ilość kalorii.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/6 lat temu
U mnie tej diecie był szybki efekt jojo, w sumie to trzeba cały czas się kontrolować. Ja biorę therm line forte , który jest chyba najskuteczniejszy na pozbycie się tkanki tłuszczowej.
/6 lat temu
Zachęcam do spróbowania diety strukturalnej. Bardzo zróżnicowana i zdrowa dieta. Nieregularne i szybkie jedzenie spowodowało u mnie nadwagę i problemy zdrowotne. Dzisiaj jestem o wiele lżejsza i czuję się świetnie. Trzeba wytrwałości i przede wszystkim sprawdzonej diety.
/7 lat temu
Ja nigdy nie miałam cierpliwości do liczenia kalorii, wolę mieć rozgraniczone produkty które mogę jeść ile chcę, a które nie . Jest mi wtedy znacznie łatwiej dbać o linię. Ostatnio widziałam, że w tej klinice Vimed ustalają dietę i cały jadłospis na podstawie wcześniej zbadanego mojego kodu metabolicznego. I wtedy pokarm tak jest dobierany by organizm łatwiej mógł sobie z nim poradzić i go przyswoić. Wydaje się to być rozsądne rozwiązanie.
POKAŻ KOMENTARZE (8)