Schudnij na nartach - sezon w pełni

Nawet jeśli do urlopu zostało tylko kilka dni, nie zwlekaj i zacznij ćwiczyć
/ 02.02.2011 07:26
Wzmocnij mięśnie nóg, najlepiej jeżdżąc na rowerze stacjonarnym lub ćwicząc na stepperze co najmniej pół godziny dziennie. Łydki wzmocnisz, robiąc „krzesełko”: oprzyj się plecami o ścianę i ugnij nogi tak, aby między łydkami a kolanami powstał kąt prosty; wytrzymaj w tej pozycji najdłużej, jak możesz, powtarzaj ćwiczenie kilka razy dziennie.

Rozruszaj też kolana, np. tańcząc twista. Nie zapomnij o mięśniach brzucha i pleców – to one pomagają utrzymać równowagę na stoku i zabezpieczają kręgosłup przed urazami. Codziennie wieczorem zrób przynajmniej po 30 brzuszków i ćwiczeń z ciężarkami na wzmocnienie pleców (np. wyprosty rąk nad głowę i unoszenie ramion na boki). Zajmie ci to zaledwie 5 minut, a może uchronić przed kontuzjami.

A gdy wreszcie przypniesz narty, nie zapomnij o rozgrzewce przed szusowaniem w dół! Powinnaś ją robić codziennie, a jeśli spędzasz na stoku cały dzień – nawet 2 razy (rano i po przerwie na posiłek). Poniżej znajdziesz ćwiczenia w parach przygotowane specjalnie dla was przez instruktorkę i właścicielkę szkoły narciarskiej Strama. Przypomni ona również podstawowe zasady bezpieczeństwa na stoku i doradzi, jak przygotować dziecko do wyjazdu na obóz narciarski.