kobieta z płaskim brzuchem fot. Fotolia

Płaski brzuch - dieta na 3 tygodnie

W Anglii furorę robi dieta Klubu Płaskiego Brzucha. Nie wiesz, na czym polega? Zdradzamy jej szczegóły!
/ 17.04.2013 14:11
kobieta z płaskim brzuchem fot. Fotolia

Dieta Klubu Płaskiego Brzucha - zasady

Opracowała ją Brytyjka, która miała duże problemy z tuszą. Teraz pomaga innym kobietom. Zastanawiasz się, na czym polega jej program żywieniowy? Po pierwsze wyeliminuj z diety słodycze, sól i nie jedz fast foodów. Zamiast soli używaj dużo przypraw, w tym koniecznie kurkumę i cynamon (pozbędziesz się wzdęć i obrzęków). Jedz to, co znajdziesz w proponowanym niżej jadłospisie i pilnuj by posiłki były zbliżone do nich wielkością i składem (dużo warzyw). Każdy dzień zaczynaj od szklanki wody z cytryną, potem pij ją także kilka razy w ciągu dnia.

Pamiętaj! Jeśli to możliwe, jedz w pracy porcję zupy (bez ziemniaków i makaronu) i sałatkę. Jeżeli musisz ograniczyć się do sałatki, wtedy zupę zjedz po powrocie do domu

Dieta Klubu Płaskiego Brzucha - jadłospis

Na śniadanie
5 propozycji do wyboru - porcje dla 1 osoby:
  • 40 g płatków owsianych wymieszaj z łyżeczką miodu i 4 pokrojonymi suszonymi śliwkami. Zalej 150 ml gorącego mleka 1,5% i uzupełnij wodą wg uznania.
  • 2 łyżki płatków jęczmiennych wymieszaj z łyżką otrąb, kilkoma posiekanymi orzechami i startym jabłkiem. Zalej 150 ml mleka 1,5 %.
  • 20 g kaszki granola (mieszanka różnych płatków zbożowych opiekanych z miodem z dodatkiem bakalii), 2 garście drobnych owoców lub 1/2 pokrojonego w kostkę melona, kubek jogurtu naturalnego.
  • Mango, łyżka rozmrożonych jagód (latem świeżych), z kopiastą łyżką stołową (ok. 30 g) jogurtu.
  • Duża gruszka pokrojona w plasterki, lekko skropiona sokiem z cytryny lub limonki i mały kubek jogurtu naturalnego.
Na II śniadanie świeże soki
6 propozycji do wyboru - porcje dla 1 osoby (możesz rozcieńczać wodą):
  • 2 szt. marchewek i jabłka, przyprawiony imbirem.
  • 2 szt. marchewek i dużej pomarańczy.
  • Z połowy ananasa i gruszki, przyprawiony imbirem.
  • Z jabłka i melona, przyprawiony miętą.
  • Z dwóch jabłek, ogórka i połowy małego selera.
  • Z dwóch buraków, gruszki i 1/4 cytryny.
Na posiłek w pracy
Sałatka z ogórkiem (przepis na 1 porcję): ogórek, awokado, plasterek koziego sera (25 g), rzodkiewka, łyżka ziaren słonecznika, pieprz, łyżka oliwy, kilka kropli soku z cytryny. Sposób wykonania: ogórek, awokado i rzodkiewkę pokrój w plasterki lub kostkę, ser pokrusz. Wymieszaj składniki, polej oliwą, skrop cytryną, oprósz pieprzem.

Selerowa z grzybami (przepis na 4 porcje): 400 g obranego selera, 10 g suszonych grzybów, 2 plastry chudej wędzonki, średnia cebula, ząbek czosnku, 2 łyżki białego wina, 500 ml rosołu z kury, łyżka oliwy, liść laurowy, rozmaryn. Sposób wykonania: Grzyby wymocz przez godzinę. Wędzonkę pokrój w kostkę, podsmaż na oliwie, dodaj posiekane cebulę i czosnek, smaż jeszcze chwilę. Przełóż do garnka posiekane grzyby, podsmażoną wędzonkę, pokrojony w kostkę seler, przyprawy, wino, wlej wodę z grzybów i rosół. Gotuj, aż seler będzie miękki, zmiksuj.

Obiadokolacja
Wołowina w jarzynach (przepis na 4 porcje): 400 g wołowiny, 2 pory, puszka fasolki szparagowej, 3 marchewkim, puszka pomidorów, 2 cebule, litr bulionu, oliwa, kawałek parmezanu, po 1/2 łyżeczki imbiru i kurkumy. Sposób wykonania: zeszklij cebulę na oliwie, wyjmij. Obsmaż mięso oprószone kurkumą i imbirem. Dodaj pokrojone warzywa i część bulionu. Upiecz, podlewając bulionem. Przed podaniem pokrój, posyp parmezanem.

Omlet z łososiem (przepis na 1 osobę): 2 duże jaja nłyżeczka masła lub oliwy, plasterek wędzonego łososia, łyżka serka śmietankowego, szczypiorek lub koperek, pieprz. Sposób wykonania: jaja ubij, przypraw pieprzem i usmaż na dobrze rozgrzanej patelni. Po dwóch minutach, zanim jajka dobrze się zetną, dodaj łososia z serkiem i zieleniną, jeszcze przez chwilę smaż. Zsuń na talerz, zjedz z dowolną surówką.