Jak uatrakcyjnić trening?

Statystycznie po 15 minutach treningu, dopadają nas pierwsze oznaki zmęczenia i znużenia. Treningowa monotonia może doprowadzić do braku chęci na kolejne ćwiczenia, a nawet do wypalenia. Podpowiadamy jak prostymi trikami skutecznie uatrakcyjnić każde zajęcia.

Statystycznie po 15 minutach treningu, dopadają nas pierwsze oznaki zmęczenia i znużenia. Treningowa monotonia może doprowadzić do braku chęci na kolejne ćwiczenia, a nawet do wypalenia. Podpowiadamy jak prostymi trikami skutecznie uatrakcyjnić każde zajęcia.

Jak uatrakcyjnić trening?

Kolejne wyjście na siłownie powoduje uczucie zniechęcenia i skutecznie psuje humor? Mimo, iż naukowcy udowadniają zbawienny wpływ ruchu na samopoczucie masz wrażenie, że na ciebie to nie działa? Warto wprowadzić kilka prostych zasad, które skutecznie poprawią jakość twojego wysiłku i sprawią, że zajęcia znów zaczną cieszyć i z przyjemnością wybierzesz się na kolejny trening.

  • Na początek dobrze się jest zastanowić nad planem ćwiczeń. Wprowadzenie kilku małych zmian może radykalnie zmienić podejście do treningu i otworzyć nowe perspektywy w postaci lepszej figury i dobrego samopoczucia. Jeśli regularnie korzystasz z siłowni, nie obejdzie się bez urozmaiceń.
  • Warto spróbować czegoś nowego. Jeżeli nigdy nie korzystałaś z jakieś maszyny cardio np. wioślarza czy bardzo popularnego wśród kobiet orbitreka, warto co jakiś czas się na niego przerzucić.

    Jak uatrakcyjnić trening?

  • Z pewnością na dobre wyjdzie zmiana intensywności ćwiczeń. Zwiększanie i delikatne zmniejszanie wysiłku pomoże nam nakręcić organizm do działania i tym samym zwiększy efektywność ćwiczeń. Pamiętajmy, że bardziej intensywny trening ( ale krótszy) jest dla ciała dużo większym pobudzeniem niż ćwiczenie długie i monotonne.
  • Jeśli nigdy jeszcze tego nie próbowałaś, ćwicząc np. na orbitreku, bieżni czy rowerku warto spróbować treningu obwodowego lub interwałowego. To doskonała alternatywa i odskocznią dla kogoś, kto nigdy ich nie próbował lub zapomniał o ich istnieniu.
  • Zmień podejście - jeżeli cały czas koncentrujesz się tylko na kilku partiach ciała np. ramionach czy udach, dobrze jest co jakiś czas zmienić priorytety. Aby zachować proporcję sylwetki należy pracować nad różnymi mięśniami, a nie jedynie nad konkretną jej częścią. Wzmocni to organizm i urozmaici zajęcia. Będzie to kolejnym, małym wyzwaniem.
  • Jeśli frustrują cię samodzielne ćwiczenia- zapisz się na grupowe zajęcia. To rewelacyjna metoda na walkę z nudą. Nie tylko zmienisz "klimat", ale do tego nabierzesz nowych umiejętności, nawiążesz nowe znajomości, a jak wiadomo w grupie zawsze raźniej.
  • Zabierz na zajęcia przyjaciółkę lub chłopaka - trening z osobą, która dopiero zaczynającą ćwiczenia, pomaganie jej i doradzanie, jest mobilizujące. Dodatkowo przypomina o rzeczach dla których zaczełaś trenować i dlaczego to lubisz. Wspólny wysiłek również zbliża i dodatkowo napawa wzmożoną energią.
  • Zbawienna moc muzyki - słuchanie muzyki, audiobooka lub uczenie się języków obcych, doda energii, a podczas słuchania ciekawej książki można połączyć przyjemne z pożytecznym. Dla bezpieczeństwa warto tylko pamiętać, aby nie zapominać o prawidłowej technice wykonania.
  • Wykonuj test sprawności - sprawdzaj swoja kondycje i wydolność organizmu możliwie raz na miesiąc. Porozmawiaj z trenerem lub samodzielnie wyznacz ćwiczenia, które będą najbardziej wiarygodnym miernikiem umiejętności i osiągnięć oraz notuj swoje postępy. Satysfakcja z wyników na pewno zmotywuje do ćwiczeń.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)