Jak schudnąć po 40 fot. Adobe Stock

Jak schudnąć po 40? Odchudzanie po 40 nie jest takie trudne

Odchudzanie po 40 może być trudniejsze niż dotychczas, bo zmniejsza się twoje zapotrzebowanie kaloryczne. Aby schudnąć po 40, ćwicz 3 razy w tygodniu i zmniejsz porcje posiłków.
Agata Bernaciak / 07.01.2021 16:23
Jak schudnąć po 40 fot. Adobe Stock

Po 40. roku życia zmniejsza się zapotrzebowanie organizmu na kalorie, dlatego aby utrzymać figurę, powinnaś dostarczać ich mniej. Teoria brzmi prosto. W praktyce jednak czasem okazuje się, że wprowadzenie i utrzymanie nowego stylu życia kończy się porażką. Oto 5 rad, dzięki którym odchudzanie po 40 będzie łatwiejsze.

Jak schudnąć po czterdziestce? Nie stosuj cudownych diet

Drakońska dieta może osłabić organizm i przełożyć się na problemy zdrowotne oraz złe samopoczucie. Wytrwałość i systematyczność jest kluczem do sukcesu.

Dodatkowych kilogramów przybywało ci stopniowo, dlatego też należy pozbywać się ich stopniowo. Nagły spadek wagi spowoduje efekt jo-jo.

Postaw na pełnowartościowe menu

Pełnowartościowe menu sprawi, że nie będziesz głodna i w złym humorze. Twój organizm potrzebuje wszystkich składników, ale w nieco mniejszej ilości, dlatego decydując się na źle zbilansowaną dietę zmniejszasz szansę na to, że uda ci się schudnąć.

Chcesz schudnąć po 40? Jedz regularnie

Pomijanie niektórych posiłków w ciągu dnia jest błędem. Im bardziej jesteś głodna, tym więcej i szybciej jesz, co sprawia, że jeszcze bardziej tyjesz.

Nie pomijaj posiłków. Staraj się jeść mniejsze porcje, za to w systematycznych odstępach czasu. Unikaj także objadania się przed snem.

Nie waż i nie mierz się codziennie

Efekty przyjdą z czasem, jeśli będziesz trzymać się diety. Dzięki temu jednocześnie przyzwyczaisz się do nowego stylu życia, a waga sama zacznie spadać.

Zdecydowanie przyjemniejszym uczuciem jest ujrzenie efektów diety i ćwiczeń po ubraniach, które stają się jakby... większe.

Oprócz diety - ćwicz

Suplementy diety ani cudowne spalacze tłuszczu nie zastąpią porcji aktywności fizycznej. Ćwicząc nie tylko poczujesz się lepiej i będziesz zdrowsza, lecz także ładnie wyrzeźbisz ciało. Wybierz to, co lubisz: bieganie, spacery z kijkami, basen.

Pamiętaj także o odpowiednim posiłku przed treningiem i po.

Treść artykułu została pierwotnie opublikowana 16.06.2014.

Dowiedz się więcej o odchudzaniu:
Domowe sposoby na odchudzanie, które naprawdę działają
Yerba mate - właściwości odchudzające
Jak schudnąć z brzucha? Dieta na płaski brzuch