Dieta hollywoodzkich gwiazd

Nawet gwiazdom zdarza się przytyć. Aby odzyskać perfekcyjne ciało stosują jedną z najpopularniejszych diet - dietę hollywoodzką.
gwiazdy fot. ONS

Twórca kuracji, doktor Johan Hempere, zaleca, aby stosować ją nie dłużej niż miesiąc. W tym czasie można zgubić nawet 6 kg. Najlepiej przeprowadzić dietę latem, gdy jest dużo tanich owoców. Oprócz nich w jadłospisach powinno się znaleźć sporo warzyw i umiarkowana ilość produktów bogatych w białko. Do minimum natomiast trzeba ograniczyć potrawy mączne i prawie wyeliminować tłuszcze. Program odchudzania został podzielony na dwie fazy.

Dieta hollywoodzka - faza I

Trwa tydzień. Jemy wtedy tylko różnorodne świeże owoce i niewielkie ilości warzyw. Porcje mogą być spore, aby nie czuć głodu. Zabroniony jest dodatek cukru, śmietany i jogurtu.

Dieta hollywoodzka - faza II FAZA

Kolejne dwa - trzy tygodnie to już bardziej urozmaicone menu. Zaleca się 4-5 posiłków dziennie o łącznej kaloryczności nie przekraczającej 1300 kcal. Na śniadanie najlepiej wybrać jogurt lub kefir, dodać sporo otrąb lub błonnika i jakiś owoc. Taki posiłek jest sycący i niskokaloryczny. Na obiad twórca diety proponuje danie z chudym mięsem lub serem, a na kolację warzywa.

Koniecznie uwzględnij w jadłospisie

W pierwszym tygodniu diety, obok innych owoców, staraj się jeść codziennie połowę ananasa. W drugiej fazie mogą to być 2–3 plastry np. jako przekąska. Owoc ten bardziej niż inne poprawia przemianę materii i przyspiesza spalanie tłuszczu. W drugim i trzecim tygodniu kuracji nie zapominaj o dodawaniu do potraw kiełków, bogatych w błonnik otrąb, poprawiającej wygląd włosów i paznokci cebuli oraz drożdży (zawierają chrom wspomagający odchudzanie).

Uwaga! Nie zastępuj świeżego ananasa konserwowym, bo jest bardziej kaloryczny.
Nasza rada! Zalecane w diecie drożdże najlepiej stosować w postaci napoju – łyżeczkę drożdży zalać szklanką wrzątku (muszą być sparzone)

Przykładowy jadłospis dla II fazy

ŚNIADANIE: Kubek jogurtu naturalnego, 2 łyżki otrąb, 3 orzechy włoskie, 4 plastry ananasa
II ŚNIADANIE: Kromka chleba pełnoziarnistego, 2 łyżki chudego twarożku, 3 łyżki dowolnych kiełków
OBIAD (przepisy poniżej)
PODWIECZOREK: Kilka truskawek z 2 łyżkami jogurtu, napój drożdżowy z kilkoma listkami mięty
KOLACJA: 3 średnie pomidory posypane posiekaną cebulką i polane łyżeczką oliwy z oliwek

Przepisy na dania główne

Zapiekanka z warzyw
Rada: nie dodawaj więcej tłuszczu niż ilość zaproponowana w przepisie!
Składniki (dla 2 osób): białka z 6 dużych jaj, pół szklanki ugotowanego makaronu nitki lub ryżu, 2 średnie cukinie lub młode kabaczki, 3 cebule dymki, kilka liści szpinaku, ząbek czosnku, łyżeczka oliwy, sól
Sposób wykonania: cukinie lub kabaczki umyj, pokrój w plastry. Dymkę wraz ze szczypiorkiem posiekaj. Wrzuć cebulę na lekko rozgrzaną oliwę, zeszklij. Dodaj zmiażdżony ząbek czosnku, smaż jeszcze chwilę. Dodaj cukinię, przykryj patelnię pokrywką i podduś całość. Gdy cukinia zmięknie, przełóż warzywa z patelni do małego żaroodpornego naczynia. Ułóż na wierzchu szpinak i makaron, zalej posolonymi białkami. Zapiekaj, aż białka się zetną.

Kurczak w sosie koperkowo-brzoskwiniowym z łyżką ryżu
Składniki (dla 2 osób): 30 dag piersi kurczaka n pęczek włoszczyzny, 3 brzoskwinie, pół pęczka koperku, łyżka jogurtu, sól
Sposób wykonania: włoszczyznę umyj, pokrój, zalej litrem posolonej wody. Włóż pierś kurczaka, ugotuj do miękkości. Wyjmij mięso, pokrój w kostkę. Do połowy wywaru dodaj brzoskwinie, zagotuj, zmiksuj razem z włoszczyzną. Przypraw sos koperkiem i jogurtem. Włóż mięso do sosu.

Pstrąg z kurkami
Rada: w ten sam sposób możesz przyrządzić każdą inną rybę.
Składniki (dla 2 osób): 2 filety z pstrąg, 15 dag kurek, średnia cebula, bulion drobiowy w kostce, łyżka masła, cytryna, łyżeczka mąki, sól, cząber
Sposób wykonania: filety umyj, posól. Rozgrzej piekarnik do 160 st. Filety zawiń w folię aluminiową, upiecz w piekarniku (15 minut). Rozpuść masło na lekko rozgrzanej patelni. Posiekaj cebulę i zeszklij ją na maśle. Przełóż cebulę do rondelka, wlej szklankę wrzątku, wrzuć umyte kurki, kostkę bulionową i szczyptę cząbru. Ugotuj grzyby. Zagęść mąką rozprowadzoną w 3 łyżkach zimnej wody. Wyjmij rybę z foli, ułóż na talerzu, obłóż grzybami, skrop cytryną. Możesz posypać natką lub szczypiorkiem.

Nadziewane pomidory
Rada: zamiast mięsa możesz dodać pół puszki tuńczyka.
Składniki (dla 2 osób): 4 duże mięsiste pomidory, 10 dag gotowanego kurczaka lub chudej wędliny drobiowej, łyżka kukurydzy z puszki, 2 łyżki gotowanego ryżu, mała czerwona cebula, kawałek papryki, łyżka łagodnego ketchupu, łyżka startego żółtego sera, sól, świeżo zmielony pieprz
Sposób wykonania: mięso zmiel lub bardzo dokładnie posiekaj. Cebulę i paprykę drobno pokrój, podduś z dodatkiem łyżki wody. Zetnij czubki pomidorów, wydrąż część miąższu. Wymieszaj w misce mięso, kukurydzę, ryż, cebulę, paprykę, ketchup i ser, dodaj rozdrobniony miąższ pomidorów. Przypraw farsz solą i pieprzem. Napełnij nim pomidorowe miseczki, jedz na zimno lub zapieczone.
Tagi: dieta
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)