W sterach typu ahead wszystko trzyma się razem dzięki wspornikowi kierownicy (mostkowi). Napięcie łożysk reguluje sie poprzez dokręcanie śruby znajdującej się w korku sterów. W niektórych typach sterów jako śruba służy cały korek (FSA i ich patent Conix). Korek sterowy to ta pokrywka zasłaniająca otwór w rurze widelca.
Poluzuj śrubki mocujące wspornik na rurze widelca, a następnie dokręć odrobinę śrubę w korku.
Przy prawidłowo napiętych łożyskach, nie powinno być najmniejszego luzu, a jednocześnie kierownica powinna swobodnie obracać się przy pochylaniu roweru na bok.
Sprawdź czy górna krawędź rury widelca znajduje się ok. 1-2 mm poniżej górnej krawędzi wspornika kierownicy. Jeżeli jest wyżej, skróć odpowiednio rurę lub zastosuj podkładkę.
Załóż dekiel z powrotem, na razie lekko dokręcając śrubę regulacyjną (A) i poluzuj śrubę zaciskającą wspornik (B).
Zaciśnij klamkę przedniego hamulca i wykonaj kilka małych ruchów rowerem w przód i w tył. Przesunięte miski górnej względem dolnej (góra-dół), oznaczają, że stery są luźne.
Jeśli stery nie obracają się swobodnie w celu ich poluzowania solidnie uderz kołem o podłoże. Jeżeli nadal obracają się z oporem, odkręć śrubkę regulacyjną o ćwierć obrotu i wrócić do punktu 3.
Jeżeli jest luz, dokręć śrubkę regulacyjną o ćwierć obrotu i wrócić do punktu 3.
Sprawdź czy stery obracają się swobodnie, w tym celu podnieś przednie koło i przechyl rower na bok, kierownicę powinna swobodnie przekręcić się na bok. Jeśli kierownica nie chce sama skręcić trzeba wrócić do punktu 4.
Po ustawieniu łożysk sterów ustaw wspornik idealnie na wprost i dokręć bardzo mocno śrubę wspornika. Jeżeli zacisk wspornika jest zabezpieczony dwoma śrubami, dokręć je na przemian po pół obrotu każdą.
Po zakończeniu regulacji śrubę dekla warto dokręcić o pół obrotu.