Przełóż nową szprychę przez wolny otwór w kołnierzu piasty, obróć ją odpowiednio i przepleć tak, jak idzie szprycha druga w kolejności nie licząc tej, którą wplatasz. Nie zapomnij o przepleceniu na trzecim krzyżu.
Zdejmij opaskę z obręczy i wyrzuć resztę urwanej szprychy wraz z nyplem. Odkręć nypel z nowej szprychy i lekko ją zegnij w palcach, byś mógł koniec wsadzić w otwór nie rysując obręczy (możesz jej koniec zakleić plastrem.
Posmaruj gwintowany koniec nowej szprychy oraz dolną stronę główki nypla odrobiną smaru antykorozyjnego, nakręć nypel palcami i sprawdź jeszcze raz, czy szprycha jest poprowadzona dokładnie tak, jak pozostałe.
Uderz lekko palcami szprychy jak struny gitary aby sprawdzić, czy wszystkie grają jednym tonem, po czym naciągnij nową do tego samego stroju. Spiłuj koniec szprychy, jeśli wystaje z nypla i wycentruj koło.