Czy wiesz jak wymienić linki w przerzutkach?

Czy wiesz jak wymienić linki w przerzutkach?
Dla wszystkich "zielonych" w kwestii naprawy roweru przedstawiam prostą instrukcję, jak wymienić linki w przerzutkach. Mam nadzieję, że teraz wymiana linek w przerzutkach pójdzie wszystkim jak z płatka:)
/ 31.05.2011 20:37
Czy wiesz jak wymienić linki w przerzutkach?

Odłącz linkę od przerzutki i poszukaj jej drugiego końca z nyplem (taka nakrętka, która łączy obręcz ze szprychą, jeśli nie wiesz, wpisz w Google). W manetce umieszczonej na ramie przesuń dźwignię do samego dołu i wypchnij linkę do góry, aby nypel wysunął się z gniazda. Użyj do tego kombinerek.

Manetka górna ma częściowo ukryte gniazdo nypla. Popchnij dźwignię manetki do przodu, a ukaże się odcinek linki ukryty w kanaliku na bębnie dźwigni. Cofnij dźwignię, a nypel powinien wysunąć się z gniazda.

W manetkach dolnych dwudźwigniowych linka zaczepiona jest między górną dźwignią, a rurą kierownicy. Wyjmij gumowy korek (jeśli jest), wybierz najwyższe przełożenie, po czym wypchnij linkę wraz z nyplem gniazda.

Niektóre dolne manetki mają przykręcane osłony. Zdejmij osłonę, a dostaniesz się do prowadnicy linki i nypla. Wyciągnij starą linkę, załóż nową, posmaruj mechanizm, załóż osłonę na dawne miejsce i przykręć śrubę.

W manetce STI nypel tkwi wewnątrz dźwigni hamulcowej i można go zobaczyć dopiero po jej wciśnięciu. W manetkach Ergopower i Sachs musisz w tym celu odwinąć do tyłu gumową osłonę i wyciągnąć linkę.

Jeżeli nie możesz sobie poradzić z wprowadzeniem nowej linki wyjmij pancerz z gniazda w regulatorze. Powoli i ostrożnie wsuwaj linkę do pancerza starając się utrzymywać go w linii prostej. Przedtem posmaruj linkę olejem.

Poprowadź nowe cięgło w sposób, jak biegło stare cięgło. Jeśli używasz starych pancerzy sprawdź, czy mufki znajdują się na swoim miejscu na końcach i wyprostuj je.

W rowerach szosowych oraz starszych rowerach górskich linki zwykłe biegną dołem ramy i są zaczepione w plastikowej prowadnicy pod suportem. Sprawdź jej stan i wprowadź linki dokładnie w rynienki pod mostkami.

Ustaw manetkę na najwyższym biegu i upewnij się, że łańcuch znajduje się na najniższej koronce. Wprowadź linkę w otwór regulatora, wsuń weń końcówkę pancerza i następnie umieść koniec linki pod poluzowanym zaciskiem.

Sprawdź, czy pancerz wszedł do końca w otwór regulatora. Pociągnij koniec linki kombinerkami i dokręć zacisk. Na koniec odetnij nadmiar linki cęgami, załóż końcówkę zabezpieczającą i mocno ją zaciśnij.

Redakcja poleca

REKLAMA