Poprawnie i płynnie wypowiadająca się osoba, bez problemu poradzi sobie z różnego rodzaju prezentacjami, poprowadzeniem szkolenia, przewodniczeniem zebraniom, poprowadzeniem korespondencji firmowej. Dbając o poprawność językową w mailach i pismach oficjalnych wystawiamy naszej firmie nienaganną wizytówkę. Ponadto możemy być pewni, że nasza korespondencja będzie o wiele poważniej potraktowana.
Jak dbać o poprawność językową
Przypomnij sobie podstawowe zasady gramatyczne, stylistyczne, ortograficzne i interpunkcyjne. Szczególnie ważne są zasady:
1. Stawiania przecinków, myślników i średników;
2. Stawiania znaków interpunkcyjnych przy wyliczaniu i punktowaniu;
3. Pisania wielką literą wszelkich nazw własnych i tytułów;
4. Unikania strony biernej – nadaje to dynamikę tekstowi;
5. Pisania pełnymi zdaniami, najlepiej w formie: podmiot, orzeczenie i dopełnienie;
6. Pisania „nie” z różnymi częściami mowy;
7. Odmiany i pisowni skrótów i skrótowców;
8. Odmiany liczebników;
9. Odmiany nazwisk;
10. Dzielenia wyrazów.
Zapoznaj się również z dokładnymi nazwami firm, z którymi współpracujesz, niektóre nazwy przedsiębiorstw pisze się bowiem specjalnie małą literą. A przedstawiciele tych firm irytują się, gdy nazwę ich firmy wrzucamy do jednego worka ze wszystkimi nazwami własnymi i piszemy wielką.