Jak radzić sobie z sabotażem w pracy?
Miej to na piśmie
Podejrzewasz, że twój przełożony jest sabotażystą? Postaraj się zgromadzić jak najpełniejszą dokumentację swojej pracy. Po zakończeniu kolejnych jej etapów, proś o ocenę na piśmie. To bardzo ważne! W razie konfliktu, taki papier może ochronić cię przed utratą premii, a nawet posady.
Nie daj się zwieść
Przeanalizuj zachowanie swojego szefa. Zwykłą uprzejmość w pierwszej chwili łatwo pomylić z prawdziwym wsparciem. Zwykle jednak jest tak, że gdy sabotażysta zdobędzie twoje zaufanie, zaczynają pojawiać się pierwsze efekty sabotującego stylu kierowania zespołem. Nie przeocz ich!
Poćwicz asertywność
Jak radzić sobie z szefem–sabotażystą? Gdy zauważysz, że twój szef cię sabotuje, porozmawiaj z nim o tym otwarcie. Powiedz wprost, że aby wasza współpraca była efektywna, przełożony powinien być z tobą szczery. Tylko w ten sposób będziecie bowiem w stanie zrealizować stojące przed wami zadania.Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Przeczytaj:
Jak radzić sobie z szefem–oskarżycielem?Jak radzić sobie z szefem–poganiaczem?
Jak radzić sobie z szefem, który wszystko kontroluje?