Jak radzić sobie z poganianiem w pracy?
Nie mieszaj w to spraw osobistych
Nie przyznawaj się szefowi, że przeładowanie pracą ma negatywny wpływ na twoje życie osobiste. To kompletnie go nie interesuje! Natomiast warto, byś porozmawiała z nim o tym, jak jego styl zarządzania wpływa na efektywność twojej pracy.
Daj odpór
Wyraźnie zakomunikuj przełożonemu, że przeładowanie obowiązkami uniemożliwia ci wykonywanie ich tak, jak powinnaś. Mów otwarcie, ile czasu potrzebujesz na zrealizowanie poszczególnych zadań. podkreśl, że nie chcesz przecież "zawalać" terminów!
Odwróć role
Dopóki nie zaczniesz komunikować szefowi, że zarzuca cię zbyt wieloma obowiązkami, dopuóty on będzie postępować w przyjęty przez siebie sposób. Możesz zapytać przełożonego, jak według niego najefektywniej poradzić sobie z nadmiarem obowiązków. To stworzy możliwość otwartej rozmowy o systemie produktywnym dla obu stron.Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Przeczytaj:
Jak radzić sobie z szefem–sabotażystą?
Jak radzić sobie z szefem–oskarżycielem?
Jak radzić sobie z szefem, który wszystko kontroluje?
Autorka jest dziennikarką "Poradnika domowego".