Kobiety rozsądnie robią zakupy według badań Mastercard

uśmiechnięta kobieta fot. Fotolia
Nowinki technologiczne ułatwią ci to!
13.06.2016 15:11
uśmiechnięta kobieta fot. Fotolia

 
Nie zgadasz się ze stereotypem lekkomyślnej zakupoholiczki? Masz całkowitą rację! Według najnowszych badań kobiety robią zakupy rozsądnie i są otwarte na technologiczne nowości. Takie wnioski zaprezentowała firma MasterCard, przedstawiając wyniki badania dotyczącego otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności, które zostało przeprowadzone we współpracy z domem badawczym Maison & Partners.

Kochamy technologie 

Ze wspomnianego badania  wynika, że kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z internetu mobilnego (67% do 56%). W sieci czujemy się jak ryby w wodzie! Robimy zakupy, sprawdzamy najnowsze informacje i pozostajemy w kontakcie z naszymi przyjaciółmi. Budżet kontrolujemy dzięki aplikacjom mobilnym zainstalowanym na smartfonie. W sferze płatności bezgotówkowych kobiety stawiają na nowoczesne rozwiązania i nie boją się próbować nowych sposobów płatności, takich jak np. portfel cyfrowy MasterPass od MasterCard.
A co to takiego?
Portfel cyfrowy jest idealnym rozwiązaniem, jeżeli kochasz zakupy online. Pozwala bezpiecznie zapisać dane kart płatniczych. Jest to szybka i wygodna forma płatności w e- i m-commerce, ponieważ użytkownik nie musi wpisywać danych karty przy każdej transakcji, a jedynie wybrać jedną z kart już wcześniej zapisanych w portfelu. Jest to również bezpieczna forma płatności, ponieważ zapisane dane karty są chronione i kodowane. Portfel cyfrowy MasterPass od MasterCard jest już wdrożony przez wiele polskich sklepów online i dostawców płatności.
 

Płeć ma znaczenie

Co różni kobiety od mężczyzn? Można śmiało powiedzieć, że prawie wszystko. Z badania MasterCard wynika, że zakupy robimy również zupełnie inaczej.
 
Mężczyźni są przywiązani do papierowej formy pieniądza i wykazują większy od kobiet ,,kult gotówki". Kobiety nie lubią nosić ze sobą pliku banknotów, ze względu na bezpieczeństwo i wygodę. Stawiamy na płatności kartą i nowoczesne formy zapłaty bezgotówkowej.
 
Okazuje się, że kobiety lepiej rozporządzają swoimi dochodami. W przeciwieństwie do mężczyzn szukamy tańszych produktów i cenowych okazji oraz wybieramy zakupy w dyskontach, żeby "zmieścić się" w danym budżecie. Jesteśmy prawdziwymi mistrzyniami promocji
 

Co kochamy kupować najbardziej? 

Nasza słabość to buty, ubrania i kosmetyki. Są to produkty, które w sklepach internetowych kupujemy zdecydowanie najczęściej – tak odpowiedziało prawie 80% respondentek. Online możemy znaleźć nasze ulubione marki, odpowiednie rozmiary, a dodatkowo ominiemy tłoczne centra handlowe. 

Zobacz także: 

4 najnowocześniejsze metody płatności bezgotówkowych Jak Polacy płacą za zakupy - 4 typy postaw Jak kupujemy, jak płacimy?  Polacy w sieci