PRAKTYCZNY PRZEWODNIK DLA UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ czyli JAK PRZEŻYĆ KAŻDE SZKOLENIE to nie jest literatura dla poważnych HaeRowców, którzy w pocie czoła realizują firmową inżynierię dusz, a nie potrafią na korytarzu powiedzieć pracownikowi "Dzień dobry!" ani dla dyrektorów, bo ta lektura zakłócałaby ich fikcję zarządzania ludźmi. Nie jest to także poradnik dla teoretyków, lubiących słuchać na szkoleniach, co robią idealni pracownicy w idealnych firmach ani dla trenerów, którzy po przeczytaniu tej książki mogliby stracić poczucie misji i etosu zawodowego i zamiast cieszyć się z kolejnych zleceń, snuć drętwe rozważania, czy życie ma sens.
Poradnik ten w przezabawny sposób podpowiada, co można robić na szkoleniach. Hasła związane ze szkoleniami zostały ułożone w porządku alfabetycznym. Dzięki temu zamiast na przykład głowić się, co można odpowiedzieć trenerowi, otwierasz poradnik pod literą P jak Popularne komentarze z sali, aby znaleźć tam listę zwrotów takich jak:
- No tak, ale sytuacja w naszej firmie jest szczególna...
- No tak, ale teoria to tylko teoria...
- No tak, to się może i sprawdza na Zachodzie, ale u nas to niemożliwe...
- Ja wiem swoje, co mi tu ktoś będzie opowiadał!
Autorzy radzą, że nie warto się szkolić - bo zwykle wynikają z tego same kłopoty. Większość szkoleń to sztuka dla sztuki i zawracanie głowy. Dlatego gdy następnym razem zmuszą Cię do udziału w szkoleniu, śmiej się i jak najlepiej wykorzystaj wolny czas. A kiedy będziesz znowu w pracy, natychmiast zapomnij o wiedzy z gatunku science fiction i wróć do codziennych obowiązków.
Marek Warecki i Wojciech Warecki - psychologowie, absolwenci Uniwersytetu Warszawskiego, trenerzy, dyrektorzy, współwłaściciele firmy iPSYCHOLOGIST S. C., zajmujący się prowadzeniem treningów oraz doradztwem psychologicznym.
Wydawnictwo HELION