Jak kupować ubrania w sieci, by później nie żałować

kobieta, zakupy
Nie wiesz, co zrobić, gdy kupisz w sklepie internetowym zbyt małe ubranie, lub okaże się nie takie jak myślałaś? Z naszego poradnika dowiesz się, w jaki sposób bezpiecznie kupować ciuchy przez Internet.
/ 14.04.2011 14:56
kobieta, zakupy
Jak kupić ubrania w sieci, by nie żałować? Spytaliśmy o to Dominikę Gankowską ze sklepu internetowego www.butik.net.pl . Oto kilka porad naszego eksperta:

1. Przede wszystkim przeczytaj tekst zamieszczony w zakładce„Informacja o sklepie”. Sprawdź, od jak dawna sklep istnieje. Długotrwała obecność sklepu na rynku to dobry znak, podobnie jak informacja, że sklep internetowy jest ściśle powiązany z marką sklepów istniejących w „realu”. Jednak nie tylko sklepy „z tradycją” są wiarygodne. Jeśli właściciele sklepu otwarcie informują o tym, że istnieje on od niedawna, może to świadczyć o ich uczciwości. Nie trzeba więc automatycznie rezygnować z „młodych” sklepów, zwłaszcza tych, które zdobyły już jakieś nagrody czy wyróżnienia.

2. Sprawdź, czy na stronie sklepu podano wszystkie potrzebne dane kontaktowe – nie tylko adres mailowy, lecz także numery telefonów i komunikatorów internetowych oraz adres siedziby firmy. Im więcej możliwości skontaktowania się z obsługą sklepu, tym lepiej świadczy to o firmie.

3. Przyjrzyj się uważnie zdjęciom i przeczytaj opisy produktów. Czy są wystarczająco szczegółowe? Czy możesz obejrzeć produkt w kilku różnych ujęciach i z każdej strony? Czy jesteś w stanie zobaczyć detale? Czy dokładnie podano skład materiału, z którego wykonane są poszczególne ubrania? Czy z opisu jasno wynika, w jakich rozmiarach i kolorach dostępny jest dany model? Czy podano wszystkie potrzebne informacje o produkcie?

4. Sprawdź, czy na stronie sklepu zamieszczono tabelę rozmiarów, i czy możesz, na jej podstawie, jednoznacznie określić, jaki jest twój rozmiar w stosowanej przez sklep skali.

5. Zajrzyj do regulaminu, zamieszczonego na stronie sklepu. Szczególnie zwróć uwagę na informacje o warunkach zwrotu oraz o kosztach i terminach dostaw towaru. Upewnij się, że jeśli produkt nie spełni twoich oczekiwań, będziesz mogła go odesłać i otrzymasz zwrot pieniędzy. Pamiętaj, że masz prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki, bez podania przyczyny. Ta informacja powinna być zawarta w regulaminie sklepu.

6. Przeczytaj informację o zasadach tzw. polityki prywatności. Upewnij się, że udostępnione przez ciebie dane osobowe są przez sklep właściwie chronione i że, bez twojej zgody, nie zostaną przekazane innym podmiotom.

7. Sprawdź, czy sklep stwarza klientom możliwość poznania opinii innych kupujących (w postaci ocen produktów, forum dyskusyjnego itp.). Otwartość na opinie klientów dobrze świadczy o sklepie.

8. Zwróć uwagę na to, czy na stronie sklepu są wymienieni partnerzy. Jeśli tak, to znaczy, że firma prawdopodobnie działa już od dłuższego czasu i że jest wiarygodnym podmiotem (skoro inne firmy z nią współpracują).

9. Sprawdź, jakie formy płatności oferuje dany sklep. Im więcej możliwości, tym lepiej świadczy to o stosunku obsługi sklepu do klientów.

10. Sprawdź, czy na stronie sklepu jest podana informacja o kosztach i terminach wysyłki towaru. Pamiętaj, że podawane w sklepach internetowych ceny towarów zwykle nie obejmują kosztu przesyłki.

11. Dowiedz się, czy sklep umożliwia dokonanie zakupu bez rejestracji. Jeśli nie chcesz, by twoje dane figurowały w bazie sklepu, możliwość udostępnienia ich jednorazowo, tylko w celu dokonania zakupu, będzie dla ciebie atrakcyjna.

12. Pamiętaj, że obsługa dobrych sklepów utrzymuje kontakt z klientem. Powinnaś być informowana o tym, na jakim etapie jest realizacja złożonego przez ciebie zamówienia. Jeśli wybrany przez ciebie produkt nie jest w danej chwili dostępny, również powinnaś zostać o tym powiadomiona.

13. W przypadku, gdy chciałabyś zmienić coś w złożonym już zamówieniu, niezwłocznie poinformuj o tym obsługę sklepu. Jeśli paczka jeszcze nie została wysłana, sprzedawcy w dobrych sklepach postarają się zmodyfikować zamówienie zgodnie z twoimi oczekiwaniami.

14. Sprawdź, w jaki sposób sklep dba o swoich stałych klientów. Czy powiadamia ich o promocjach? Jakie programy lojalnościowe oferuje? Może się okazać, że już od pierwszego zakupu warto zbierać punkty i zamieniać je na nagrody lub zniżki.

15. Wpisz nazwę sklepu w wyszukiwarkę i zobacz, co o sklepie piszą inni.

16. Sprawdź, czy sklep ma swoje konto w serwisach społecznościowych (takich jak np. Facebook czy Twitter). Jeśli tak, oznacza to, że właściciele sklepu nie obawiają się komentarzy internautów i że chcą poznać opinie swoich klientów.

Redakcja poleca

REKLAMA