Facebook Workplace – nowe narzędzie do pracy

Facebook workplace fot. Fotolia
Nie lubisz mediów społecznościowych, z kolegami rozmawiasz przez telefon zamiast przez chat lub maila i do tej pory nie masz konta na Facebooku? Wkrótce może się okazać, że o jego założenie poprosi cię w pracy szef – wszystko przez nową aplikację skierowaną do społeczności pracowników: Facebook Workplace.
Marta Słupska / 19.10.2016 13:18
Facebook workplace fot. Fotolia

W wielu firmach korzystanie z Facebooka i innych mediów społecznościowych w godzinach pracy jest zabronione – czasem jest to niepisana zasada, o której wiedzą wszyscy pracownicy, innym razem po prostu zakładane są specjalne blokady uniemożliwiające zaglądanie na „zakazane” strony i aplikacje.

Wszystko wskazuje jednak na to, że wkrótce się to zmieni, a Facebook będzie zalecanym narzędziem pracy. Powstała bowiem nowa aplikacja – Facebook Workplace. Czy będzie groźnym konkurentem dla działającego m.in. w Polsce serwisu Linkedin czy również popularnego narzędzia Slack ułatwiającego komunikację w zespole?

Przesiadujesz na Facebooku w pracy? Uważaj!

Facebook Workplace ułatwi pracę?

Facebook Workplace, który swoją premierę miał 10 października, jest firmową platformą społecznościową przeznaczoną do używania w pracy. Ma ułatwić działanie w zespołach i poprawić kontakt z innymi współpracownikami. Wygląda podobnie jak standardowy Facebook, jednak tutaj na tablicy możemy podejrzeć jedynie wpisy kolegów z pracy. Jest za to wyposażony w rozmaite narzędzia – umożliwia m.in. prowadzenie rozmów na żywo, głosowych i przez komunikator.

Dzięki Facebook Workplace możemy też korzystać z karty z aktualnościami i tworzyć grupy, w obrębie których będziemy mogli dzielić się materiałami biznesowymi.

Z nowej aplikacji można korzystać nie tylko na komputerach, ale też mobilnie (Android i iOS).

fot. workplace.fb.com

Dolar za pracownika

Serwis nie jest darmowy, jego cena wydaje się być jednak niższa niż wspomnianego już Slacka – za korzystanie z Facebook Workplace przyjdzie nam, a właściwie naszemu pracodawcy, zapłacić od 1 do 3 dolarów za pracownika. Wcześniej można jednak skorzystać z 3-miesięcznej wersji próbnej, która jest bezpłatna. Aplikacja ma być przy tym darmowa dla organizacji edukacyjnych i charytatywnych.

Czy Facebook Workplace się przyjmie i zdeklasuje inne podobne narzędzia? Czas pokaże. Wszystko będzie zależało od tego, czy będzie przejrzysty i funkcjonalny, a jego cena z czasem nie wzrośnie. 

Tych rzeczy nigdy nie wrzucaj na Facebooka!

fot. workplace.fb.com

Redakcja poleca

REKLAMA