Dofinansowanie do podręczników
W nadchodzącym roku szkolnym niezamożne rodziny będą mogły skorzystać z dofinansowania zakupu podręczników dla swoich dzieci. Jednorazowa pomoc rządowa wyniesie od 150 do 280 zł.

- Redakcja
Dofinansowanie obejmie dzieci rozpoczynające w roku szkolnym 2009/2010 naukę:
- w klasach I-III szkoły podstawowej,
- w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia,
- w klasie I gimnazjum,
- w klasie I ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia,
- w klasie I ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub
- w klasie IV ogólnokształcącej szkoły baletowej.
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest jednak dochód w rodzinie ucznia, który nie może przekraczać 351 zł na jedną osobę.
Istnieje możliwość otrzymania dofinansowania zakupu podręczników dla tych dzieci, które nie spełniły kryterium dochodowego. Odbywa się to na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza dziecko. Pomoc ta jednak jest zarezerwowana dla dzieci:
- z rodzin z problemami jak: sieroctwo, przemoc w rodzinie, bezradność w sprawach
opiekuńczo-wychowawczych czy alkoholizm, - z rodzin wielodzietnych lub
- z rodzin, które znalazły się w sytuacji kryzysowej ( np. powódź).
Dofinansowanie
zakupu podręczników wynosi
Jak uzyskać dofinansowanie
Aby uzyskać pomoc rodzice lub opiekunowie ucznia
muszą złożyć wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników do dyrektora szkoły,
do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2009/2010.
Termin składania wniosków ustala wójt gminy, burmistrz
lub prezydent miasta, odpowiednio dla danej szkoły. Natomiast w przypadku
uczniów ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia decyzję taką podejmuje
zaświadczenie o wysokości dochodów. Tylko w wyjątkowych przypadkach zamiast
zaświadczenia będzie można złożyć oświadczenie o wysokości dochodów.
Jeśli natomiast rodzina ucznia korzysta ze świadczeń
pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego,
wystarczy złożyć zaświadczenie o otrzymywaniu takiej pomocy.
Po zebraniu wszystkich wniosków dyrektor szkoły przekaże listę uczniów wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi lub
Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ci z kolei przeleją środki na
dofinansowanie podręczników na rachunek placówki.
Do rodziców będzie należało już tylko przedstawienie
dyrektorowi szkoły faktury VAT. Musi ona być wystawiona
imiennie na ucznia, rodzica lub opiekuna dziecka.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przyznanie dofinansowania zakupu
podręczników,
- Zaświadczenie o wysokości zarobków lub zaświadczenie
o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego,
- Faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica,
prawnego opiekuna albo rodzica zastępczego.
Na realizację programu rząd przeznaczył 104 000 tys. zł z budżetu na
2009 rok.