A może kluczem do skutecznej nauki języka angielskiego jest jej wczesne rozpoczęcie? Metoda opracowana przez lingwistkę Helen Doron skierowana jest już do dzieci trzymiesięcznych.
Na czym polega skuteczność metody
Twórca metody, jak również nauczyciele ją stosujący wierzą, że jest ona skuteczna w odniesieniu do nauki języka angielskiego bez względu na to jaki jest język ojczysty dziecka. Nauka zgodnie z założeniami Helen Doron podzielona jest na dziesięć etapów uzależnionych od wieku dziecka. Każdy kolejny etap jest powtórzeniem i rozwinięciem poprzedniego. Na każdym kroku nawet małe sukcesy dziecka spotykają się z aprobatą dorosłych - rodziców nauczycieli.Dzieci mogą zacząć naukę od trzeciego miesiąca życia, by jak najwcześniej zaznajamiać je z dźwiękami języka obcego. Dzieci poznają określony zasób słownictwa, który utrwalają na wiele sposobów.
Poznane słownictwo pojawia się w piosenkach, wyliczankach, wierszykach. Powtarzane jest przy układaniu puzzli, kolorowaniu rzeczy, które przedstawiają poznawane słownictwo.
Przebieg zajęć
Każde dziecko zaczyna swoją przygodę z Helen Doron od pakietu startowego rozpoczynającego program Helen Doron Early English, który obejmuje cztery pierwsze etapy nauki języka angielskiego. Nauka jest tu nierozerwalnie związana z zabawą, podczas której nauczyciel uczy dziecko nowych słów tak, jak się to odbywa w języku ojczystym. Pisanie i czytanie w języku angielskim zaczyna się po przejściu pierwszych czterech etapów nauki. Wiele ćwiczeń i pomocy wykorzystywanych w czasie zajęć jest dziełem nauczycieli, którzy w duchu metody realizują swoje pomysły na ułatwienie dzieciom nauki.
Polecamy: Czym zajmują się trenerzy NLP
Program został opracowany dla dzieci w wieku od trzech miesięcy do czternastu lat.
Na co warto zwrócić uwagę
Przede wszystkim na przygotowanie kadry, pojawiają się bowiem głosy osób zainteresowanych odbyciem szkolenia i byciem nauczycielem tej metody, którzy twierdzą, że wysoki koszt czterodniowego szkolenia nie przekłada się na umiejętności.
Czytaj także: Jak nauczyć się czytać ze zrozumieniem