Jak zdobyć fortunę

Jak zdobyć fortunę fot. Fotolia
Przekonaj się, to prostsze, niż myślisz!
Milena Oszczepalińska / 04.08.2015 06:10
Jak zdobyć fortunę fot. Fotolia

Zakładasz działalność gospodarczą z myślą o tym, by zrobić duże pieniądze. Marzysz, że za jakiś czas zdobędziesz prawdziwą fortunę. Te miliony śnią ci się już po nocach. Ale... wciąż firma nie prosperuje tak, jakbyś sobie tego życzyła. Zastanawiasz się, jaka może być tego przyczyna, ale nic nie przychodzi ci do głowy. Produkty lub usługi, które oferujesz są przecież dobre jakościowo, przydatne, tanie. Mimo to upragnione miliony wciąż przechodzą ci koło nosa. 

Dlaczego tak się dzieje? Zauważasz, że firmy, które funkcjonują w podobnej branży, prosperują o wiele lepiej. Ty sama jednak nie wiesz, co mogłabyś zmienić lub unowocześnić. Chcesz wiedzieć, jak zdobyć fortunę? Przeczytaj ten tekst. Być może problem tkwi zupełnie gdzie indziej, niż szukałaś do tej pory.

Jak zdobyć fortunę?

Być może wcale się nad tym nie zastanawiałaś, ale ogromną siłę dają firmie dwie rzeczy. To dzięki nim buduje ona swoją mocną pozycję na rynku, a przez to zdobywa coraz więcej klientów i osiąga sukces. Te dwa istotne elementy, bez których firma nawet z najlepszym biznesowym pomysłem nie zyska fortuny, to:
  • odpowiednia nazwa
Niefortunna nazwa może zepsuć każdy biznes. Aby prowadziła firmę do sukcesu, musi nie tylko fajnie brzmieć, być łatwa do zapamiętania i informować o tym, czym się zajmuje. Musi też pozytywnie się kojarzyć i budzić miłe uczucia. 

Nazwa, która kojarzy się dwuznacznie lub wywołuje negatywne emocje jest przekleństwem firmy. Ludzie nie będą chcieli korzystać z usług takiej firmy, a tym samym skażą ją na niepowodzenie. 
  • odpowiednia lokalizacja
Nie można otwierać firmy byle gdzie. Tę kwestię należy bardzo dokładnie przemyśle. Lokalizację najlepszą dla danej firmy należy uzależnić od branży, w której zamierza się działać i od klientów, do których chcę się dotrzeć. W małych miastach nie jest to aż tak wyraźne, ale w ogromnych metropoliach owszem. Są miejsca w danym mieście, które są centrami biznesowymi - jeżeli więc i ty chcesz oferować usługi z tego zakresu, musisz znaleźć się w takim centrum, żeby się liczyć. Podobnie jest z innymi branżami. 

Wiele firm nie jest w stanie wybić się na rynku, ponieważ mają kiepskie lokalizacje i nie trafiają do ludzi, którzy mogliby być ich klientami. Obecnie to nie klient ma szukać nas, ale my klienta. Nie można o tym zapominać. 

Sprawdź też:

Redakcja poleca

REKLAMA