POLECAMY

Planujesz odejść z pracy? Podpowiadamy, jak napisać wypowiedzenie!

Chcesz odejść z pracy? Znudziło ci się to, co robisz? Wkurza cię szef? Nie ma problemu! Zobacz, jak szybko napisać wypowiedzenie umowy o pracę.

Odchodzisz z pracy i nie wiesz, jak się za to zabrać? Podpowiadamy, jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę. Przedstawiamy też gotowy wzór wypowiedzenia umowy o pracę

Strzeż się ich jak ognia. Oto 5 błędów, które najczęsciej popełniasz, pisząc maila! 

Kiedy należy złożyć wypowiedzenie umowy o pracę? 

Wypowiedzenie umowy należy złożyć pracodawcy tylko w przypadku zatrudniona w oparciu o umowę o pracę – zarówno na czas określony, jak i nieokreślony. W przypadku umowy o pracę na czas określony, okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie.
 
W przypadku umowy o pracę na czas niekreślony, liczy się staż pracy, a okres wypowiedzenia wynosi odpowiednio:
  • 2 tygodnie – dla osoby pracującej w danej firmie krócej niż pół roku,
  • 1 miesiąc – jeżeli pracownik był zatrudniony ponad pół roku,
  • 3 trzy miesiące – gdy okres zatrudnienia wynosił co najmniej trzy lata. 

Wypowiedzenie i co dalej? 

Zobacz, jakie elementy powinny pojawić się w wypowiedzeniu umowy o pracę: 

  • miejscowość i data,
  • dane pracownika,
  • dane pracodawcy,
  • nagłówek -  "Wypowiedzenie umowy o pracę",
  • treść zasadnicza wypowiedzenia umowy: "Wypowiadam umowę o pracę zawartą w dniu x między ... a ... . Informuję, że okres wypowiedzenia wypada ... (data). Przyczyną wypowiedzenia jest ... (przyczyna). Dziękuję za zdobyte doświadczenie."
  • podpis wraz z datą
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)