Kandydaci tego oczekują, ale rzadko otrzymują. Nie chodzi o pieniądze ani benefity
Kandydaci chcieliby otrzymywać informację zwrotną po rozmowie rekrutacyjnej. Niestety większość przedsiębiorstw w Polsce nie ma opracowanych procedur jej udzielania, dlatego kandydaci często nie wiedzą, czy ich kandydatura zainteresowała rekruterów. Tymczasem udzielanie feedbacku może być korzystne również dla firm, które szukają pracowników.

Kandydaci rzadko mogą liczyć na informację dotyczącą swojej kandydatury.
Spis treści:
Kandydaci rzadko otrzymują informację zwrotną
Jak wynika z badania Pracuj.pl, mniej niż 1/3 badanych firm przekazuje informację zwrotną kandydatom po zakończeniu rekrutacji.
W 79 proc. przedsiębiorstw w Polsce nie ma formalnych zasad i procedur udzielania feedbacku. Z badań wynika, że procedury udzielania feedbacku obowiązują przeważnie w większych firmach (powyżej 250 pracowników), gdzie 44 proc. z firm zadeklarowało jego udzielanie.
Zdaniem autorów badania wynika to z faktu, że duże firmy dysponują rozbudowanymi zespołami HR. Wskazują również na świadomość firm dotyczącą feedbacku.
Często są one także bardziej świadome wpływu swojego wizerunku na sukcesy rekrutacyjne i inwestują w budowanie pozytywnych relacji z kandydatami, co jest kluczowe dla przyciągania najlepszych talentów na rynku
– wskazała Agata Roszkiewicz z Pracuj.pl.
Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu br. przez firmę badawczą Zymetria na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonano metodą CAWI na próbie ogólnokrajowej 1500 Polaków, mężczyzn w wieku 18-62 lata i kobiet w wieku 18-57 lat; do badania zaproszono osoby, którym do wieku emerytalnego zostało co najmniej trzy lata.
Kandydaci chcą dostać feedback
Sam proces rekrutacji dla wielu kandydatów może być bardzo stresujący. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl w ramach kampanii „ Nikt nie powinien być w zawieszeniu, kiedy wysyła CV i czeka na odpowiedź"? 8 na 10 badanych woli otrzymać informację o odrzuceniu CV niż nie otrzymać żadnej wiadomości.
Konstruktywny feedback jest kluczowy dla obu stron. Jak wskazuje na łamach erecruiter.pl/blog Martyna Wasilewska, Brand & Communication Marketing Expert, informacja zwrotna pomaga kandydatom na zrozumienie swoich mocnych stron oraz obszarów, które wymagają poprawy.
Z kolei dla firmy feedback stanowi element budowania marki pracodawcy. Takie organizacje w oczach kandydata jawią się jako firmy, które dbają o komunikację i rozwój potencjalnych pracowników.
Czytaj także:
Czy można kłamać na rozmowie kwalifikacyjnej? 3 sytuacje, kiedy jest to wskazane
To koniec umów śmieciowych? Państwowa Inspekcja Pracy zyska potężne narzędzie kontroli
„Mam rozmowę o pracę u kolegi ze szkoły. Boję się, bo dałam mu kiedyś kosza. Był szkolną ofermą i źle się ubierał”