Na początku nowego roku roku w sklepach pojawiły się nowe opakowania papierosów. Dziecko z papierosem, w trumnie, odstraszający widok nowotworu płuc oraz hasła "Palenie zwiększa impotencje" na opakowaniach papierosów miały zniechęcić, a wręcz zastraszyć palaczy. Reakcja? Fanpage "Palę teraz" mówi sam za siebie.
Palisz w pracy? To powinnaś to wiedzieć!
Screen Facebook Palę teraz
"Palę teraz", "Palenie wiesza komputer"
Na fanpage trafiłam przypadkiem - nie palę, nie paliłam, nie jestem fanką tego nałogu. Ale zastanawiałam się (szczerze!), czy nie być fanką strony "Palę teraz", która w kilka tygodni uzbierała ponad 3,5 tysiąc fanów (palących i nie tylko). Administratorzy umieszczają tam przeróbki opakowań papierosów, zamazując litery, dodając obrazki, dbając o tło słownego przekazu. Reakcja? Setki reakcji i komentarzy.
Palisz? Te kampanie sprawią, że dwa razy zastanowisz się, zanim znów sięgniesz po papierosa
Nowe opakowania papierosów a polska kreatywność
Ich celem, podobnie jak pomysł rządu na podawanie kaloryczności na alkoholu, było zastraszenie młodzieży i zniechęcenie nałogowych palaczy do tytoniu. Spełniły jedną ze swoich pobocznych funkcji: stały się tematem dyskusji i memów. Na stronie znajdziecie również mniej cenzuralne wersje.
Screen Facebook Palę teraz
Ministerstwo zdrowia komentuje, że obrazki stanowią pewien wymóg Unii Europejskiej, a sama grafika pochodzi z konkretnych szablonów. Fotografie mają pokazać rzeczywiste konsekwencje palenia. Wśród nich m.in. rany pooperacyjne, chorych podłączonych do respiratorów, guzy, zbliżenia na zmiany w jamie ustnej czy oczach.
Nowe opakowania papierosów. Bardzo zachęcające ;) pic.twitter.com/uw8psRA7Ip
— Bartłomiej Graczak (@bgraczak) 4 stycznia 2017
Nowe opakowania papierosów to błąd?
Jak rzucić palenie... SKUTECZNIE