SZOK, czyli System Zarządzania Obiegiem Korespondencji dla Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw

kobieta, biznes, firma, działalność gospodarcza fot. Panthermedia
SZOK to nowatorski projekt przygotowany przez KIGET
/ 24.01.2011 06:40
kobieta, biznes, firma, działalność gospodarcza fot. Panthermedia
SZOK, czyli System Zarządzania Obiegiem Korespondencji dla Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw, to nowatorski projekt przygotowany przez KIGET. Ma on na celu pomóc polskim przedsiębiorcom w prowadzeniu i zarządzaniu firmą oraz zapobiec biznesowemu wykluczeniu cyfrowemu.

Rok 2011 otwiera nowe możliwości przed przedsiębiorcami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Zakończono właśnie pracę nad projektem SZOK, który ma szanse zrewolucjonizować polski biznes i spowodować, by małe i średnie przedsiębiorstwa nie zostawały w tyle za swoimi europejskimi braćmi.

SZOK to projekt, którego celem jest utworzenie przykładowych modeli struktur organizacyjnych, a także schematów procesów biznesowych dla czterech typów małych i średnich firm (handlowych, usługowych, produkcyjnych i wielofunkcyjnych).

Aplikacja stanowi nie tylko narzędzie informatyczne, ale również przewodnik zarządzania firmą. Jest to szczególnie ważne dla firm stosunkowo młodych i nowo powstających, zwiększa bowiem znacznie konkurencyjność ich działania. Usługa SZOK udostępnia powyższe modele w wybranej dla celów projektu elastycznej aplikacji umożliwiającej zarządzanie obiegiem informacji i gromadzenie wiedzy. Aplikacja ta dostępna będzie przez Internet w modelu SaaS - Software as a Service (Oprogramowanie jako Usługa). Ponadto dostarczać będzie moduły szkolenia e-learning w zakresie korzystania z usługi, a materiały informacyjne i szkoleniowe dostarczą wiedzę o dostępnych obecnie metodach efektywnego zarządzania firmą.

Przedsiębiorca, który zdecyduje się na to rozwiązanie nie musi bać się o bezpieczeństwo swoich danych. O bezpieczeństwo danych dba specjalistyczna firma. Aktualizacja aplikacji odbywa się w sposób niezauważalny, a wszelkie problemy rozwiązywane są przez działający non-stop serwis helpdesk. Nie bez znaczenia jest też dostępność firmowych dokumentów z każdego miejsca na świecie. Osoba uprawniona może z nich korzystać i w domu, i w czasie podróży służbowych.

SZOK to także znaczna oszczędność. Za aplikację płaci się abonament, tak jak np. za telewizję kablową, czy telefon W związku z tym nie trzeba kupować serwerów, oprogramowania i zatrudniać ludzi, którzy ten sprzęt musieliby obsługiwać.
Aplikacja SZOK dostępna będzie od 1 lutego 2011 roku. Cena za jedno stanowisko wynosić będzie ok. 100 zł.

Zapraszamy do obejrzenia filmu, w którym eksperci opowiadają o usłudze SZOK


SZOK jest oferowany w formie usług SaaS (ang. Software as a Service). Znaczy to, że zamiast kupować program i instalować go na swoim komputerze, użytkownik korzysta z aplikacji przez internet i płaci abonament, jak np. za telewizję kablową. Działanie tej usługi jest bardzo proste. Użytkownik wypełnia ankietę, dzięki której pozycjonuje się w systemie, czyli odpowiada na pytanie, jakiego rodzaju jest firmą. Na tej podstawie z repozytorium przypisane zostaną mu procesy, które dotyczą jego firmy. Projekt SZOK proponuje oczywiście pewne wzorce, ale każdy może je adaptować do warunków działania własnej firmy. Wybrane procesy eksportujemy do środowiska wykonawczego, do którego dostęp mają pracownicy firmy. Każdemu pracownikowi definiujemy dostęp do tego środowiska, eliminujemy niepotrzebne przesyłanie maili, udostępniamy te obszary, które będą wykorzystywane do pracy. Informacje przechowywane są w segregatorach, do których dostęp mają wyłącznie osoby do nich przypisane.

Tak wygląda teoria. A jak aplikacja SZOK sprawdza się w praktyce? Krzysztof Kornacki, prezes Telekomunikacji Bliżej SA jest jednym z przedsiębiorców, którzy testowali tę usługę. Zdecydował się na to rozwiązanie, bo uznał, że SZOK to wiele rozwiązań w jednym. Zapewnia bazę wiedzy, jest jednocześnie programem finansowym, platformą zarządzania kontaktami z klientem i systemem obiegu korespondencji w firmie. Nie bez znaczenia na decyzję był również bardzo konkurencyjny wobec innych koszt tego rozwiązania. Pan Krzysztof miał lekkie obawy, co do bezpieczeństwa danych swojej firmy, ale okazało się, że poufne informacje są bezpieczniejsze niż na większości lokalnych serwerów firmowych. Podsumowując okres podczas którego pracownicy firmy korzystali z usługi SZOK prezes Telekomunikacji Bliżej SA stwierdził, że zarządzanie procesowe usprawniło funkcjonowanie przedsiębiorstwa, na wszystkich jego szczeblach i we wszystkich działach. Do niewątpliwych plusów aplikacji zaliczył jasny podział zadań i kompetencji oraz bardzo przejrzysty obieg korespondencji i informacji. Ale to, co przesądziło o dalszym korzystaniu z tego rozwiązania to dobrze wykorzystany czas, który przy właściwie funkcjonujących w firmie procesach jest optymalnie wykorzystany zarówno przez kadrę zarządzającą, jak i przez pracowników. A czas to pieniądz.

Wszelkie dodatkowe informacje na temat konferencji znajdziecie Państwo na stronie www.uslugaszok.pl