Czym jest strategia?
Strategia to taka wersja nawigacji, tyle że prowadząca w zakresie tworzenia twojej marki - czy to prywatnej, czy firmowej. Wymaga stałej aktualizacji, ponieważ ze względu na tempo rozwoju i dostępność różnorodnych narzędzi, trasa zmienia się błyskawicznie. Co więcej! Jest ustawienie wymaga wskazanie rodzaju "pojazdu" jakim się poruszasz - nie wszyscy mogą wjechać w te same uliczki, więc należy uważać i nie powielać biernie schematów!Dlaczego cel jest tak ważny?
Niestety, świadomość jaką przeciętnie mamy w zakresie korzystania z nawigacji jest nieporównanie większa od świadomości strategiczno-marketingowej! Podstawowy problem, który absolutnie poraża dotyczy... CELU! Gdybym zapytała cię gdy wyruszasz w podróż, jaki jest jej cel, prawdopodobnie spotkałabym się z jedną z dwóch reakcji: najczęściej z popukaniem się w głowę, względnie lekko niedowierzającym spojrzeniem - bo przecież "skoro wyruszam, to dokładnie wiem dokąd i po co!" lub (zdecydowanie rzadziej, a wręcz raz na tysiące przypadków) z wyzwaniem w postaci "jeszcze nie wiem, idę przed siebie".Czy w zarządzaniu własną karierą lub firmą jesteś aż tak odważna, że wyruszasz nie znając nie tyle SPOSOBU dotarcia do celu; ale samego CELU?!... Czy jednak wynika to bardziej z bagatelizowania tej kwestii i założenia "mam świetny pomysł, predyspozycje, talent ... (wpisz dowolnie), więc się uda?
Zastanów się:
- co dla Ciebie oznacza cel? Gdzie chcesz dotrzeć kształtując swoją karierę zawodową i/lub swoją firmę?
- jaki poziom pośredni będzie już dla Ciebie satysfakcjonujący (nie zawsze udaje się przecież całkowicie osiągnąć założony cel; jego prawidłowe określenie jest niezmiernie trudne,
- jakie działania Twoim zdaniem zbliżą się do osiągnięcia celu, jakie predyspozycje własne lub firmy należałoby wykorzystać?
- no i wreszcie jaką drogą zamierzasz "jechać" - czy jesteś w stanie wybrać optymalne rozwiązanie?
tekst: Gabriela Antczak
www.gabrielaantczak.pl
www.gabrielaantczak.pl