Reklamacja usługi krawieckiej

reklamacje, wydatki, krawiec, porady prawne, kobieta fot. Panthermedia
W razie źle wyświadczonej usługi przysługuje tzw. rękojmia za jej wadliwe wykonanie
/ 27.06.2011 07:44
reklamacje, wydatki, krawiec, porady prawne, kobieta fot. Panthermedia
Kilka dni temu odebrałam od krawca kurtkę, która miała zostać odpowiednio zwężona. Po przeróbce straciła jednak kształt i w zasadzie nie nadaje się do noszenia. Czy mogę żądać od krawca, żeby poprawił swoją pracę lub zwrócił mi pieniądze?
Daria C., Brwinów


W razie źle wyświadczonej usługi przysługuje Pani tzw. rękojmia za jej wadliwe wykonanie. Daje ona prawo do żądania od krawca (koniecznie na piśmie), by poprawił swoją pracę. Poprawki powinny być zrobione za darmo, ewentualnie po niższej cenie.

Gdyby krawiec nie chciał tego wykonać, może Pani złożyć przeciwko niemu skargę do wojewódzkiego rzecznika konsumentów. Jeżeli natomiast chciałaby Pani żądać od krawca zwrotu zapłaty za felerną usługę lub odszkodowania za kurtkę, powinna Pani złożyć przeciwko niemu skargę do sądu cywilnego.

Trzeba jednak pamiętać, że po roku od wykonania usługi prawo do rękojmi wygasa. Po tym czasie nie będzie więc już Pani mogła niczego domagać się od krawca, nawet gdyby kurtka nadawała się jedynie do wyrzucenia.

Porady prawne i finansowe - forum >>

Redakcja poleca

REKLAMA