Zgłoś zastrzeżenia sprzedawcy
Na złożenie reklamacji masz 2 lata od dnia zakupu, a jeśli kupiłaś rzecz używaną – rok.
Ważne!
Reklamację musisz zgłosić w ciągu 2 miesięcy od dnia, w którym stwierdziłaś wadę! Składasz ją w sklepie, w którym kupiłaś wadliwą rzecz. Musisz mieć ze sobą paragon lub inny dowód zakupu. Sprzedawca powinien dać ci druk zgłoszenia niezgodności towaru z umową. Opisz w nim, jakie masz zastrzeżenia do zakupu i określ, czego się domagasz. Możesz żądać:
- nieodpłatnej naprawy,
- wymiany towaru na nowy.
Zamiast składania reklamacji, możesz skorzystać z gwarancji
Przy zakupie niektórych towarów (np. sprzętu RTV, AGD) dostajesz kartę gwarancyjną. To dodatkowe oświadczenie gwaranta, w którym zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy lub wymiany sprzętu na nowy, gdyby okazało się, że zakupiony towar ma wadę. Musisz to zgłosić w wybranym punkcie serwisowym w określonym czasie (12–36 miesięcy). Gwarancja jest ważna tylko z dowodem zakupu. Przed wyborem sposobu reklamacji zastanów się, który z nich będzie dla ciebie korzystniejszy.
Warto wiedzieć!
- Jeśli masz problemy z reklamacją, zwróć się o pomoc do Federacji Konsumentów lub powiatowego rzecznika konsumentów
- Towar kupiony na wyprzedaży, gdy ma wadę, też podlega reklamacji