Ola K. z Lubania
Zanim dokonasz zakupu, warto przeczytać, jak oceniają ten sklep inni internauci (ich opinie znajdziesz na forach). Ale to nie wystarczy. Sama sprawdź, czy sklep jest wiarygodny. Świadczą o tym informacje, jakie są podane na jego stronie.
Powinny się tam znaleźć:
dane sprzedawcy – nazwa firmy, adres (nie tylko wirtualny);
- sposoby płatności.
Pamiętaj!
Sklep nie ma prawa żądać zapłaty z góry lub zaliczki na pokrycie kosztów dostawy.
Zwróć uwagę, czy jest informacja o sposobie ochrony i przetwarzaniu danych osobowych a także o miejscu i sposobie składania reklamacji.
Upewnij się, kiedy dostaniesz towar. Sklep powinien określić, kiedy zamówienie będzie gotowe do odbioru lub kiedy zostanie wysłane.
Uwaga!
Przy realizacji umowy na odległość, a do takiej zalicza się zakupy w Internecie, musisz otrzymać towar w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia. Odpowiada za to sprzedawca.
Jak rozpoznać oszusta?
Naciągaczy w Internecie nie brakuje. Uważaj, gdy sprzedawca proponuje atrakcyjną rzecz po bardzo niskiej cenie. Warto wówczas go zapytać, co jest przyczyną takiej cenowej obniżki.
Ostrożnie podchodź do zakupu, gdy:
- oferta zawiera same ogólniki,
- sprzedawca oferuje ci dosłownie wszystko,
- autorzy strony powołują się na wyniki badań lub statystyki, nie podając źródła;
- czytasz dużo pozytywnych komentarzy na temat firmy, ale nie możesz ich sprawdzić, bo brakuje możliwości kontaktu z wystawiającym opinię.
Alicja Hass / Prawdziwe Życie
Porady prawne i finansowe - forum >>